Přímořská letoviska, módní výstřelky nebo kus nábytku do domácnosti. Pokud i vy občas na internetu vybíráte nákup podle obrázků, nejste zdaleka jediní. Obrázkové vyhledávání na Seznamu nebo na Googlu je v některých situacích prostě nejpohodlnější. Výsledky mezi obrázky tak mohou být významným zdrojem i vašeho podnikání. Možná už dokonce nějaký čas berete obrázky jako zdroj návštěvnosti vážně a že věnujete se jejich optimalizaci pro vyhledávače. Pak vás určitě zajímá, jak si vedete a jaké jsou z vašeho snažení výsledky.
Seznam obrázky umí
Jednoduché je to u Seznamu. Tam se výsledky vyhledávání objevují na speciální stránce www.obrazky.cz. Pokud se právě vaše fotka objeví na Seznamu ve výsledcích a někdo se prokliknutím dostane na váš web, v Google analytics návštěvu snadno najdete: stačí si vyfiltrovat návštěvy z kanálu referral a jako zdroj hledat obrazky.cz.
Foto: RyanMcGuire
Jak je to ale u vyhledávání na Google?
Google to dosud poněkud komplikoval. A jeho nástroj Analytics vám sám odpověď nedával. Více informací ale můžete vydolovat z jiné chytré služby: Google Search Console (hledejte Návštěvnost z vyhledávání → Analýza vyhledávání → Typ vyhledávání, kde filtr změníte na volbu „Obrázek“). Search Console vám tedy základní data dávala, ale… Ale rozhodně to pro webmastery, analytiky a marketéry není takový komfort a takové množství dat jako v Google Analytics. A to se v nejbližších měsících změní.
V příštích měsících se jako zdroj návštěv začne objevovat nová stránky: https://images.google.com. Jak můžete číst a analyzovat data ze Seznamu už teď, dostanete grafy a tabulky ve stejné kvalitě i u návštěv z obrázkového vyhledávání z Google. Nebude to ale hned. Jak si mezitím „vytuníte“ obrázky, se dočtete v tomto návodu – Jak je optimalizovat obrázky: 5 rad.