Marketing Miner – univerzální pomocník pro marketéry

28. 6. 2016
6 min

Pokud se jako my staráte o online marketing, jistě jste narazili na spoustu nástrojů, které zjednodušují či automatizují vaši práci. Jeden ovšem vyčnívá nade všemi ostatními – Marketing Miner. Ze dvou důvodů. Tím prvním je jeho původ. Autorem je totiž česká linkbuildingová ikona Filip Podstavec. Druhým pak jeho široká univerzálnost. Jde totiž o 17 dílčích nástrojů, pokrývajících celé spektrum aktivit online marketérů.

Co Marketing Miner je a kdo ho využije?

Již samotný název produktu naznačuje, co umí. Jedná se o výkonného horníka online dat. Vy sami určíte, na jakou „digitální komoditu“ se má zaměřit. Využít jej tedy mohou marketéři napříč celým online spektrem.

  • PPC specialisté – získají hledanost dotazů, pozice ve vyhledávačích, inzeráty konkurence, analýza výsledků SERPu
  • SEO specialisté – data z našeptávačů, on-page, off-page faktory
  • Copywriteři – klíčová slova
  • Linkbuildeři – zmínky o doméně či brandu na jiných webech
  • Správci zbožových srovnávačů – napárované produkty na Heurece a Zboží.cz
  • Specialisté na emailing - kontakty

Jak dlouho mě bude trvat ovládnutí Marketing Mineru?

Práce s tímto nástrojem je velmi jednoduchá a intuitivní. Nemějte obavy, že byste museli nejdříve absolvovat složitá a drahá školení, abyste se s ním naučili pracovat. Základní funkcionalitu lze shrnout do tří kroků.

  1. Vložení dat.  Nejdříve zvolte, o jaký výstup máte zájem. Zda o data týkajících se klíčových slov, domén, url adres nebo zbožových vyhledávačů. Následně daný miner nakrmte vstupními daty. Můžete je zadat ručně, nebo nahrát ze souboru. Marketing Miner pracuje s formáty csv, txt, xlsx, ods. Tato varianta je výhodná zejména pro provozovatele eshopů, kteří pracují s produktovými feedy.
  2. Volba výstupu. Zajímá vás v případě klíčových slov jejich hledanost? Pozice ve vyhledávačích? Nebo třeba data z našeptávačů. Jednoduše zaškrtnete subjekt zájmu a odešlete ke zpracování3.     
  3. Získání dat a jejich zpracování. Po odeslání vám budou požadovaná data zaslána na email. Mimo jiné se vám rovněž zobrazí v prohlížeči, včetně nabídky stažení reportu v excelovém souboru. Jak s danými daty následně naložíte, je pouze na vás a vašich potřebách.

Marketing Miner je navíc možné propojit skrze API s jinými nástroji, jako je OpenRefine. Rozsáhlou a často úmornou analýzu klíčových slov tak výrazně urychlíte.

Bližší prozkoumání dovedností jednotlivých "horníků"

První – Keyword miner vám zjistí:

  • Hledanost dotazů včetně CPC a trendů.
  • Pozice ve vyhledávačích a to nejen ve fulltextu, ale i obrázkovém vyhledávání či video.
  • Do které ze šesti kategorií spadá váš vyhledávací dotaz. Fráze lze kategorizovat na základě ceny, dotazu, lokality, pro koho je určen, barvy nebo čísla.
  • Monitoring – zjistíte, kde byla daná fráze za vámi zvolené období použita. Včetně url, title a popisku.
  • Výsledky našeptávače –  tedy, co by vám vyhledávače navrhli při manuálním zadání frází.
  • Návrhy AdWords – jedná se vlastně o nástroj AdWords implementovaný do Marketing Mineru.
  • Podobné stránky – prozkoumejte, jak se vaše konkurence prezentuje v organickém vyhledávání.
  • SERP reklamy – Velmi podobná funkce, jako výše uvedená zaměřená ovšem na placenou PPC reklamu. Získáte díky ní podrobný přehled o inzerátech konkurence.

Druhý – Domain miner nabízí:

  • Contact finder – jedním kliknutím zjistíte kontaktní informace z požadovaných webových stránek.
  • DNS Info – Zjistíte, na jaké IP adrese je daná doména umístěna a informace o serveru.
  • Sociální signály – získáte data o sdílení na hlavních sociálních sítích – Facebooku, Google + a LinkedInu.
  • Sitemap finder – nalezne sitemapu zadaného webu.
  • Detekce označení – nemusíte procházet zdrojový kód a zjistíte, zda daná doména používá například remarketing či strojové označení obsahu.
  • Detekce technologií – automaticky zjistíte použitý redakční systém.
  • Podobné weby – díky nimž zjistíte potenciální subjekty ke spolupráci.

Třetí - URL miner poskytuje:

  • AdWords návrh – tedy opět návrh klíčových slov AdWords. Tentokrát ovšem na základě url adresy.
  • Status code – zjistite stavový kód dané URL (404, 200 apod).
  • Rychlost načtení – zjistíte slabá místa při načítání vašich webových stránek. Kde je možné jej urychlit a tím vylepšit pozici ve vyhledávačích.
  • Testování bezpečnosti – zjistíte, zda váš, nebo odkazující web neobsahuje nebezpečný mallware.
  • Validace – zjistíte počet warningů a errorů ze služby W3C.
  • Screenshot – služba, která vám automaticky vytvoří screenshot zadané url.
  • Napojení na Ahrefs.
  • Fulltext Index Checker – získáte předled o zaindexovaných stránkách.
  • Sociální signály – opět, jaký obsah je nejvíce sdílen sociálními médii.
  • Analýza odkazu – bleskově získáte analýzu odkazového portfolia.
  • Analýza obsahu – získáte informace o struktuře obsahu v přehledné tabulce.
  • Plagiarism checker – zjistíte duplicitní obsah.
  • Broken Link checker – report nefunkčních linků.

Poslední miner se pak zaměřuje na zbožové vyhledávače. 

Díky němu zjistíte data jako počet konkurenčních nabídek, nejvyšší a nejnižší cena pozice, recenze apod.

Zaujal vás Marketing Miner? Není nic jednoduššího, než si jej vyzkoušet osobně. Základní tarif je zcela zdarma. Navštivte stránky marketingminer.com a posuňte vaši online prezentaci o kus dál.

Proč vám tento online nástroj doporučujeme? Z jednoduchého důvodu - sami s ním pracujeme. Šetří nám měsíčně desítky hodin práce.
Pokud s ním chcete pracovat i vy, máme pro vás dobrou zprávu. Filip Podstavec připravil akademii, kde naleznete jasné návody, jak jednotlivé minery používat.
Nemáte čas brouzdat internetem?