Pokud se jako my staráte o online marketing, jistě jste narazili na spoustu nástrojů, které zjednodušují či automatizují vaši práci. Jeden ovšem vyčnívá nade všemi ostatními – Marketing Miner. Ze dvou důvodů. Tím prvním je jeho původ. Autorem je totiž česká linkbuildingová ikona Filip Podstavec. Druhým pak jeho široká univerzálnost. Jde totiž o 17 dílčích nástrojů, pokrývajících celé spektrum aktivit online marketérů.
Co Marketing Miner je a kdo ho využije?
Již samotný název produktu naznačuje, co umí. Jedná se o výkonného horníka online dat. Vy sami určíte, na jakou „digitální komoditu“ se má zaměřit. Využít jej tedy mohou marketéři napříč celým online spektrem.
- PPC specialisté – získají hledanost dotazů, pozice ve vyhledávačích, inzeráty konkurence, analýza výsledků SERPu
- SEO specialisté – data z našeptávačů, on-page, off-page faktory
- Copywriteři – klíčová slova
- Linkbuildeři – zmínky o doméně či brandu na jiných webech
- Správci zbožových srovnávačů – napárované produkty na Heurece a Zboží.cz
- Specialisté na emailing - kontakty
Jak dlouho mě bude trvat ovládnutí Marketing Mineru?
Práce s tímto nástrojem je velmi jednoduchá a intuitivní. Nemějte obavy, že byste museli nejdříve absolvovat složitá a drahá školení, abyste se s ním naučili pracovat. Základní funkcionalitu lze shrnout do tří kroků.
- Vložení dat. Nejdříve zvolte, o jaký výstup máte zájem. Zda o data týkajících se klíčových slov, domén, url adres nebo zbožových vyhledávačů. Následně daný miner nakrmte vstupními daty. Můžete je zadat ručně, nebo nahrát ze souboru. Marketing Miner pracuje s formáty csv, txt, xlsx, ods. Tato varianta je výhodná zejména pro provozovatele eshopů, kteří pracují s produktovými feedy.
- Volba výstupu. Zajímá vás v případě klíčových slov jejich hledanost? Pozice ve vyhledávačích? Nebo třeba data z našeptávačů. Jednoduše zaškrtnete subjekt zájmu a odešlete ke zpracování3.
- Získání dat a jejich zpracování. Po odeslání vám budou požadovaná data zaslána na email. Mimo jiné se vám rovněž zobrazí v prohlížeči, včetně nabídky stažení reportu v excelovém souboru. Jak s danými daty následně naložíte, je pouze na vás a vašich potřebách.
Marketing Miner je navíc možné propojit skrze API s jinými nástroji, jako je OpenRefine. Rozsáhlou a často úmornou analýzu klíčových slov tak výrazně urychlíte.
Bližší prozkoumání dovedností jednotlivých "horníků"
První – Keyword miner vám zjistí:
- Hledanost dotazů včetně CPC a trendů.
- Pozice ve vyhledávačích a to nejen ve fulltextu, ale i obrázkovém vyhledávání či video.
- Do které ze šesti kategorií spadá váš vyhledávací dotaz. Fráze lze kategorizovat na základě ceny, dotazu, lokality, pro koho je určen, barvy nebo čísla.
- Monitoring – zjistíte, kde byla daná fráze za vámi zvolené období použita. Včetně url, title a popisku.
- Výsledky našeptávače – tedy, co by vám vyhledávače navrhli při manuálním zadání frází.
- Návrhy AdWords – jedná se vlastně o nástroj AdWords implementovaný do Marketing Mineru.
- Podobné stránky – prozkoumejte, jak se vaše konkurence prezentuje v organickém vyhledávání.
- SERP reklamy – Velmi podobná funkce, jako výše uvedená zaměřená ovšem na placenou PPC reklamu. Získáte díky ní podrobný přehled o inzerátech konkurence.
Druhý – Domain miner nabízí:
- Contact finder – jedním kliknutím zjistíte kontaktní informace z požadovaných webových stránek.
- DNS Info – Zjistíte, na jaké IP adrese je daná doména umístěna a informace o serveru.
- Sociální signály – získáte data o sdílení na hlavních sociálních sítích – Facebooku, Google + a LinkedInu.
- Sitemap finder – nalezne sitemapu zadaného webu.
- Detekce označení – nemusíte procházet zdrojový kód a zjistíte, zda daná doména používá například remarketing či strojové označení obsahu.
- Detekce technologií – automaticky zjistíte použitý redakční systém.
- Podobné weby – díky nimž zjistíte potenciální subjekty ke spolupráci.
Třetí - URL miner poskytuje:
- AdWords návrh – tedy opět návrh klíčových slov AdWords. Tentokrát ovšem na základě url adresy.
- Status code – zjistite stavový kód dané URL (404, 200 apod).
- Rychlost načtení – zjistíte slabá místa při načítání vašich webových stránek. Kde je možné jej urychlit a tím vylepšit pozici ve vyhledávačích.
- Testování bezpečnosti – zjistíte, zda váš, nebo odkazující web neobsahuje nebezpečný mallware.
- Validace – zjistíte počet warningů a errorů ze služby W3C.
- Screenshot – služba, která vám automaticky vytvoří screenshot zadané url.
- Napojení na Ahrefs.
- Fulltext Index Checker – získáte předled o zaindexovaných stránkách.
- Sociální signály – opět, jaký obsah je nejvíce sdílen sociálními médii.
- Analýza odkazu – bleskově získáte analýzu odkazového portfolia.
- Analýza obsahu – získáte informace o struktuře obsahu v přehledné tabulce.
- Plagiarism checker – zjistíte duplicitní obsah.
- Broken Link checker – report nefunkčních linků.
Poslední miner se pak zaměřuje na zbožové vyhledávače.
Díky němu zjistíte data jako počet konkurenčních nabídek, nejvyšší a nejnižší cena pozice, recenze apod.
Zaujal vás Marketing Miner? Není nic jednoduššího, než si jej vyzkoušet osobně. Základní tarif je zcela zdarma. Navštivte stránky marketingminer.com a posuňte vaši online prezentaci o kus dál.