Základem každého zbožového srovnávače je xml feed obsahující správné informace o produktu. Jaké údaje do feedu potřebujeme, zjistíme ve specifikaci jednotlivých srovnávačů. Zpravidla se jedná o správný název produktu, výrobce, variantu produktu, cenu, dopravu a další. Oříškem spíše bývá, jak tyto údaje optimalizovat tak, aby splňovaly požadavky portálů a my u toho nestrávili desítky hodin.
Nejčastějším zádrhelem je, že e-shop pro svou potřebu i webovou prezentaci uvádí konkrétní údaje jinak, než je vyžadují srovnávače. Je tedy potřeba editovat potřebné údaje přímo ve feedu, což u většiny e-shopových řešení může být problém vyžadující zásah programátora. S další částí informací, jako jsou například kategorie porovnávačů, e-shopy nepracují vůbec. Podívejme se tedy na to, jak s feedy pracovat.
Z EasyShopu přímo do feedu
EasyShop s využitím úprav pro srovnávače cen počítá, většinu úprav a editací feedu i přidávání vychytávek pro zbožáky zvládnete už v administraci e-shopu a bez programátorské ruky.
Kategorie – základ párování
Heureka jako základ pro spárování produktů vyžaduje správné zařazení produktu do příslušné kategorie. A není to tak dávno, co s kategoriemi začalo aktivně pracovat i Zboží.cz. Oba portály mají samozřejmě zcela jiný systém třídění kategorií a aby to nebylo tolik snadné, váš e-shop určitě pracuje ještě s úplně jiným systémem kategorií.
V EasyShopu najdete podrobné stromy kategorií obou portálů, kde zvolíte to pravé pro váš sortiment a na úrovni kategorií shopu nebo jednotlivých produktů přiřadíte vhodnou kategorii.
Nastavení kategorií pro Heureka.cz, i Zboží.cz najdete v administraci, v menu "Oddělení"
Informace o dopravě
Chcete na porovnávačích jenom určité způsoby dopravy? A potřebujete je omezit váhou nebo cenou nákupu? Pošlete informace do feedu. Opět jednoduše přes nastavení, a to přímo u nastavení způsobů dopravy pro e-shop.
Vytuněný produkt
Potřebujete upravit informace o konkrétním produktu? V EasyShopu najdete vše na jednom místě. Ať už se jedná o optimalizaci názvu, přidání parametrů výrobku, nastavení bidu, doplnění o dárek či Extra Message pro Zboží.cz, vše najdete na jednom místě. Stačí jen vyplnit příslušná pole přímo u editace produktu a všechny údaje se propíší do feedu.
Co poslat na zbožáky?
Chcete přes srovnávače prodávat jen část sortimentu? Nechcete propagovat produkty, které nejsou aktuálně skladem? Přijde vám zbytečné utrácet za zboží s nízkou prodejní cenou? Žádný problém, sami vyberete, co do feedu pošlete.
Nezapomeňte po všech úpravách feedy znova vyexportovat, jen tak se změny aktualizují i pro zbožáky.
Co neumí e-shop, to zvládne Mergado
EasyShop je pro práci se zbožovými srovnávači vybaven více než dobře, někdy je ale potřeba ještě o něco více sofistikovaných úprav. Navíc některé další e-shopové platformy nemusí poskytovat tolik možností úpravy feedu. A tady přichází na pomoc Mergado – nástroj přímo určený pro správu a optimalizaci feedu.
Mergado zvládne jednorázové úpravy a změny všech tagů ve feedu u jednotlivých produktů nebo skupin zboží. Takové úpravy nejčastěji využijete při optimalizaci názvů, zařazení do kategorií, které je díky našeptávači naprosto jednoduché a u dalších drobných úprav konkrétní položky.
Pravá zábava a potenciál Mergada však přichází s nastavováním jednoduchých i pokročilých pravidel. Hromadně tak doplníte popis všech produktů, které jej nemají, nastavíte dopravu zdarma u produktů s vyšší cenovou hladinou, přidáte dárek, způsoby dopravy, změníte kategorii. Mergado zvládne i základní nastavení pravidel pro bidování, exportování produktů, které jsou skladem či od určité částky.
Díky segmentování produktů a práci s proměnnými se na první pohled může zdát práce s Mergadem složitá, ale vše nastavíte prakticky na pár kliknutí. Stačí jen vědět, co chcete nebo co váš feed vyžaduje a jak toho dosáhnout.
I když se teď Mergado může jevit jako téměř kouzelný nástroj, myslete na to, že nic se neudělá samo. A pokud chcete z feedu vytěžit opravdu maximum, kvalitní práce bude stále potřeba.
Chcete poradit s feedem, rádi byste využili pokročilé možnosti pro jeho úpravu, nebo potřebujete poradit se zbožovými srovnávači? Obraťte se na naše Heurekou prověřené specialisty na mailu onlinemarketing@itstudio.cz.