Mailing stále patří k nejvýkonnějším a nejstabilnějším kanálům z marketingového mixu. Email marketing už neznamená jen produktové newslettery a občas nějakou tu slevu. Chytře nastavená mailingová strategie nejen vydělává, ale také zajišťuje aktivní vztah se zákazníky. Chystání dokonalé rozesílky ale dnes nechme bokem a podívejme se na to, jaké změny do mailingu přinese GDPR.
Komu ano, komu ne?
Dobrou zprávou je, že ve stávající databázi se s příchodem GDPR nic nemění (až do té doby, dokud vás zákazník nepožádá o „úplné zapomenutí“, kdy musíte odstranit jeho údaje ze své databáze).
Změna vás čeká, pokud měníte nové adresy například za e-book nebo jiný zajímavý textový obsah, nebo je sbíráte ze soutěží a dotazníků. V tom můžete samozřejmě pokračovat, ale takto získané adresy už nemůžete využít pro zasílání newsletterů.
Adresy nezahazujte
Princip je jednoduchý – pro zasílání newsletterů musíte mít dobrovolný souhlas vlastníků adresy. Když tedy zpřístupnění nějaké služby (viz výše) podmíníte uvedením mailu, souhlas se nedá považovat za dobrovolný.
Nic ale není ztraceno, i takto získané kontakty můžete o zasílání newsletterů požádat. Jak na to se dozvíte v jednoduché infografice od advokátní kanceláře eLegal.