Máte produkty, u kterých si myslíte, že se vám nevyplatí utrácet v Google nákupech za proklik? Chcete si vyzkoušet inzerování u sousedů (třeba na Slovensku), ale limituje vás obava z nejistého výsledku + to samé – peníze? Využijte tzv. Surfaces Across Google. S naším článkem to zvládnete na pár kliknutí.
Co jsou to Surfaces Across Google?
Google není jen stránka s výsledky vyhledávání nebo nakupování. Jsou to i mapy, obrázky nebo profily firem. Tedy platformy, které denně navštěvují bambiliony lidí. A které tedy představují pro obchodníky možnost oslovit více lidí. Pro surfaře internetem zase znamenají šanci k dobrému a pohodlnému nákupu. A Google jim teď umožnil snadněji své potřeby propojit. Pro prodejce zadarmo. Tedy pro všechny připravené. Potřebujete totiž mít buď nachystaný feed pro Google merchant center (Google nákupy) nebo strukturovaná data.
Chci inzerovat pomocí strukturovaných dat
Strukturovaná data pomáhají Googlu pochopit a lépe pak naskrz jeho službami zobrazovat data (nejčastěji jsou kontakty, cena, otevírací doba, hodnocení a podobně). Hlubší vysvětlení je mimo možnosti tohoto článku. Ale váš programátor rychle pochopí, co má udělat. Protože je jejich případná implementace sofistikovanou záležitostí, odkazujeme návod.
Pokud má váš e-shop strukturovaná data nasazena správně, nemusíte řešit vůbec nic.Jakmile Google bude schopen vaši nabídku pomocí takto označených dat lépe pochopit, automaticky vás zařadí do výsledků.
Chci inzerovat pomocí feedu
Zatímco strukturovaná data pracují automaticky, s feedem už musíte přemýšlet, jak odlišit zboží, které chcete poslat jen do neplacených nákupů (typicky zboží s malou marží a obratem nebo naopak zboží, kde je cena za jediný proklik mimo vaši ochotu platit).
Jako řešení mě napadá mít pro Google merchant center feedy (zdroje dat, těmi může být pro malinkaté e-shopy i „excelová“ nebo Google tabulka) dva. Pomocí nich budete do GMC exportovat zboží za které nechcete / chcete platit.
A opět: vysvětlení, jak udělat feed a jak si zařídit inzerci přes Google nákupy (GMC) je mimo možnosti rozsahu článku. Pojďme si proto hned ukázat, jak si inzerci přes Google platformy aktivujete.
- Přihlaste se do GMC.
- Pokračujte na Produkty → Zdroje.
- Zde už máte buď svůj feed přidaný (nebo si přidáte nový).
- Klikněte na jeho název a běžte do nastavení.
- Zde si přidejte třeba novou zemi (Slovensko)
- a vyberte cílení na platfotmy Google.
A? A to je vše. :)
Pokud chcete inzerovat do zahraničí, nezapomeňte na to, zda máte vyřešenou dopravu, ceny v cizí měně, jazykovou mutaci a podobně.
Jak na vyhodnocení
Oříškem může být, jak v Google ads placené / neplacené inzeráty rozpoznat a vyhodnotit. Předpokládejme, že by to mělo jít pomocí ceny za proklik. Kde je krásná nula na útratě a zároveň proklik na web, mělo by jít o „neplacené“ kampaně.
Z hlavy mě napadají další řešení, která nejsou mimo rámec správy inzerce v GMC: odlišování kampaní a sestav pomocí jména výrobce, typu, vlastních štítků.
Vše má své ale. Natož když jde Google :)
Nečekejte, že budete snadno konkurovat e-shopům, kteří za prokliky platí. Google takto bude placené reklamy spíše doplňovat – tam, kde se mu bude hodit širší nabídka a kde je obecně malá konkurence. Budou pro vás platit stejná omezení, jako pro placené nákupy – v současné koronavirové době tak filtr GMC nepropustí ochranné prostředky.
Samozřejmě je na místě také kardinální úvaha. Zda je to ve svém důsledku pro prodejce skutečně zadarmo. A co tím Google sleduje. Protože zatím neznáme relevantní výsledky, můžeme spekulovat. Samozřejmě, neplacené produkty mohou časem z výsledků ustupovat. A jak si e-shopeři na příjmy z tohoto kanálu zvyknou, rychle se naučí za ně Googlu do budoucna i platit.
A druhá věc. Uvažovat můžeme i o tom, jak a kde budou produkty z neplacené inzerce zasazeny – třeba na stránce s organickým vyhledáváním. A zda tedy nebudou organické výsledky na komerční dotazy zase víc upozaděny.
To jsou ale jen neověřené premisy. Zatím si inzerci v Surfaces Across Google vyzkoušejte. Testujte, měřte a vyhodnocujte.