Pojďme si nejprve říct, oč jde. Microsites (satelitní weby, mikrostránky) jsou jednoduché webové stránky, které propagují 1–3 produkty (služby). Velice efektivně podporují prodej konkrétních produktů, na které chcete zaměřit pozornost zákazníka/nákupčího. Hlavní výhodou microsite je podrobnější seznámení návštěvníka s produktem. Můžete nabídnout více informací o produktu, detailní fotografie produktu, videa, výpis parametrů a další náležitosti, které snáze přimějí zákazníka ke koupi.
Jaký typ microsite zvolíte?
Než se pustíte do práce, pečlivě se rozhodněte, jaký typ microsite je pro vás pravý. Výběr microsite by měl korespondovat s vaším podnikatelským záměrem. Nejčastěji se nabízí produktové weby (microshopy), prezentace novinek a další varianty.
Ukázky rozložení prvků microsites
Fakta nikoliv fikce
Nikoho z vás nepřekvapí, že díkymicrosite dosáhnete vyššího konverzního poměru než u obyčejné produktové stránky ve větším eshopu. Je to logické. Více informací vzbuzuje u zákazníka vyšší důvěryhodnost a nebojí se nakoupit.
Kdy se vyplatí vytvořit microsite?
- Máte opravdu silný produkt nebo službu, kterou chcete představit i jinak než v e-shopu nebo na jiném mateřském webu? Šup s nimi na microsite!
- Honí se vám hlavou jasný koncept, máte stanovený jasný cíl a znáte svou cílovou skupinu? Odpovězte si sami...
Co tím chtěl markeťák říci?
Přínosem microsites je zvyšování počtu konverzí a také rozšiřování povědomí o značce produktu. Jestli chcete vytěsnit konkurenci a znásobit zisk, microsites jsou pro vás zaručenou cestou.