Neustálý vývoj moderních technologií nás nutí k pravidelnému vzdělávání a ověřování vlastních postupů. Ideální příležitostí v oblasti návrhu webu pak jako na zavolanou přišlo školení SEOUX.CZ organizované Honzou Kvasničkou a Pavlem Ungrem. Registrace na sebe nenechala dlouho čekat.
O čem školení bylo
Cíl školení byl jasný, předat posluchačům ty nejdůležitější informace ze SEO a UX v jediném dni a dát možnost účastníkům probrat při večerním neformálním setkání jejich projekty. A výsledek? Splněno na jedničku!
Průběh školení
Školení se konalo v prostorách málem zavřeného brněnského COWO centra nad studentským kinem Scala. COWO je poměrně fajn místo s dobrou dostupností, takže za mě dobrá volba. Asi na vždy budu mít navíc díky školení vryto do paměti heslo na místní WiFi, protože „to heslo je skutečně s mezerami“.
Zdroj: seoux.cz
Předimplementační část
První část školení se věnovala významu předimplementační přípravné fázi, tvorbě a definování person a analýzou konkurence. Tedy věci, které běžně děláme. O to víc mě zajímalo srovnání našich postupů s postupy špičky v oboru. Obstáli jsme, ale hned z prvního bloku jsem měl 11 odrážek s jasnými podněty k dalšímu zlepšení. Na rovinu, to se mi dlouho na žádném školení nestalo, takže paráda! A co víc – mezi podklady od Honzy a Pavla byla ukázková předimplementační analýza a analýza konkurecne. WOW!
„Do analýzy konkurence zahrnujte nejen to, co se vám líbí, ale i to co se vám naopak nelíbí“, Honza Kvasnička
Sakum prdum o klíčovce
Druhá část školení řešila pod jasnou taktovkou Pavla analýzu klíčových slov. Byl jsem moc zvědavý, jak k analýze Pavel přistupuje, i když nějaké informace jsem měl již z dřívějška. Vzhledem k tomu, že každá online marketingová agentura a freelancer dělá analýzu trošku jinak a rukama mi jich prošlo minimálně 10 různých, očekávání byla vysoká. To, co ukázal Pavel, bylo fakt dobré. Jen škoda, že málokterý klient si analýzu v takovém rozsahu může dovolit. I tak se moje poznámky rozrůstaly. Po tomto bloku jsem je zakončil téměř budovatelským heslem: „Nekopíruj, ale přibliž se“. Jinými slovy jsem chtěl říci, že bude dobré nějaké věci upravit a přiblížit se oné všeobjímající analýze klíčových slov.
„Bez analýzy klíčových slov nelze dlouhodobě efektivně pracovat na SEO“, Pavel Ungr
Odpolední část
Oběd byl vlastně hrou na hledání místa pro 20 lidí (restaurace, kterou kluci vybrali, zkrátka nepodržela místa, jelikož nebyla zaplacena záloha – kdo ví, jak to bylo). Útočiště a nakonec velmi dobré, jsme našli v kavárně Savoy hned vedle. Apropo, kdo z vás si pamatuje na ten opulentní večírek z prvního ročníku Marketingového festivalu?
Ukazujeme si eshopy
V odpolední části dostaly prostor weby účastníků, které jsme společně podrobili kritice. Každý kdo chtěl, si tak již z hlavní části programu odnášel základní podněty ke zlepšení, které pak mohl ještě prohloubit při večerním setkání.
Kromě samotného návrhu webu došlo i na mě velmi blízké technické SEO, ve kterém Pavel kladl důraz na duplicitu na webu a věnoval se také podobě Robots.txt a principům příkazů noindex/nofollow. Zde došlo na několik všetečných dotazů, kdy jsem zjistil, že se vlastně všude řeší ty samé problémy. Co bych však rád vyzdvihnul je zmínka o více variantách Sitemap a o tom, že description nemá vliv na SEO (více se o optimalizaci pro vyhledávače dočtete zde).
Školení končilo poměrně pozdě a já se po jeho ukončení hned přesouval na jinam a bohužel nemohl využít příležitosti posedět s Honzou i Pavlem u piva. Myslím ale, že kdo alespoň trošku mohl a této šance nevyužil, udělal velkou chybu!
Proč jít na toto školení
Shrnu-li celé školení, patřilo mezi ty nejlepší a nejpohodovější, které jsem doposud absolvoval. Kdybych měl vypíchnout ale to nejdůležitější, pak by to byly:
- Vynikající cena
- Mnoho užitečných rad
- Dobré materiály ke studiu
- Pohodová atmosféra
- Možnost posezení s lidmi z oboru i po školení
Autor: Jakub Rejnuš