Bounce rate, nebo-li v českém překladu míra okamžitého opuštění, je statistický údaj, se kterým se často setkáváte v Google Analytics a jehož vysoká hodnota vás rozhodně nepotěší. Ne vždy ale znamená, že vysoký Bounce rate je špatně.
Často se setkáváme s trochu milným vysvětlením, že náš Bounce rate značí to, že návštěvník k nám na web přišel a téměř ihned jej zase opustil. O tom vlastně napovídá i český překlad metriky. Toto vysvětlení ale není úplně přesné. Spíše naopak, dost nepravdivě zkresluje přehled o rychlých návštěvách webu.
A jak to tedy s bounce rate je ve skutečnosti?
V první řadě je potřeba si ujasnit, co znamená hodnota Bounce, ze které se míra počítá. Bounce značí každou návštěvu, která na našem webu navštívila pouze jedinou stránku. Bounce rate tedy udává procento návštěvníků ze všech návštěv, kteří navštívili jen jednu stránku a web opustili. O tom, po jaké době k opuštění došlo, nám metrika nic neříká.
Vysoký Bounce rate obvykle chápeme jako negativní hodnotu, řešíme, co je s našim webem špatně a proč stránka návštěvníka nezaujala. Ne vždy to ale musí být něco špatného.
Kdy se vysokým Bounce rate nenechat rozhodit?
Zaměřme se na to, že Bounce je návštěva, která navštívila jen jednu stránku, ale nevíme, jakou dobu na ní strávila. Možná si říkáte, že na době nezáleží, pokud návštěvník web opustil po jedné stránce. Zkuste si ale projít jednotlivé stránky s vysokým Bounce rate. Často se totiž může jednat o případ, kdy návštěvník víc, než jednu stránku, nepotřebuje.
Ke zkoumání také připojte zdroje, ze kterých lidé na jednostránkovou návštěvu přijdou. Zkuste zanalyzovat i klíčová slova, která na váš web návštěvníky vedou.
Můžete totiž přijít na to, že lidé opouštějí stránku s kontakty, protože je na ní přesně to, co hledali. Stejně tak s články s řešením problému, videi a podobně.
A kdy se jedná o problém?
To ovšem neznamená, že vysoký Bounce rate není potřeba řešit. Pokud návštěvník vstoupí například na produktovou stránku a nepokračuje k dokončení nákupu, je potřeba zamyslet se, proč web opouští. Máte špatně nastavenou reklamu? Neuvádíte dostatečné informace? Hledal jiný produkt? Prodáváte příliš draze? Ze stránky není možné posunout se dál? Problémů může být poměrně hodně, vždy však pomocí analýz můžete zjistit, který problém se týká vašeho webu.
Chcete pomoct s analýzou webu a nebo s vhodným řešením nalezených problémů? Obraťte se na nás.