Odhlašují se vám klienti z mailingu? Máme tip, co s tím :)

2. 1. 2017
Martina Zoubková
Marketingová specialistka
5 min

Sbíráte kontakty, pravidelně posíláte zajímavé newslettery a máte nastavené automatizované emaily. Prostě děláte vše, abyste z tohoto kanálu vyždímali maximum. A pak se to ale stane.

Statistika uživatelů přihlášených k odebírání novinek se zakymácí a graf s jejich počtem spadne o něco dolů.

 

Někdo se vám z newsletterů odhlásil!

 

A po něm další.

A další…

 

„Konec světa“ říkáte si. „A něco musím dělat sakra špatně“ honí se vám hlavou. Co to ale je? Nejsou vaše newslettery zajímavé? Neposíláte je moc často? Chodí v nevhodnou dobu? Jak vidíte, důvodů může být hned několik.

 

Proč se někdo ale odhlásil z mailingu právě vám?

 

To bohužel nevíme. Ale poví vám to sami ti, kdo se odhlásili. Když jim ovšem k tomu dáte možnost.

Naučte se své newsleterry zlepšovat

Emailing je byznys. A byznys přináší i drobné prohry. Třeba, když někdo už dál nechce dostávat zprávy od vás, z vaší firmy. A to přesto, že si s maily tolik hrajete a skutečně nad nimi přemýšlíte.

Jako v jiných případech i tentokrát můžete z malého neúspěchu dostat pozitiva. V tom tomto případě odpověď na otázku, proč k odhlášení došlo. A newslettery zlepšit.

Pokud používáte e-mailový systém CentralNews, máme pro vás zase jednu dobrou zprávu. Přichystali jsme novou funkci, která vám pomůže využití newsletterů vylepšit.

Pokud se vám někdo z mailingu odhlásí, automaticky mu nabídnete vybrat si možnost, co ho k takovému kroku vedlo. Váš klient se nad otázkami pozastaví. A třeba si i odhlášení rozmyslí. A pokud ne, určitě si nenechá pro sebe, proč se tak rozhodl…

Teď už víte proč. A zajímáte se proto kde a jak.

Stránku pro odhlášení upravíte přes nabídku Nástroje

 

Přihlaste se do CentralNews. Přes menu „nástroje“, vyberte možnost „stránky pro odhlašování“.

 

Emailing obr. 1

 

Zaškrtněte možnost „Povolit individuální odhlašovací stránku“

 

Emailing obr. 2

 

U stránky přidejte nadpis a obsah. Ten například vysvětlí, proč je pro vás důležité názor každého, kdo se chce z newsletterů odhlásit.

Přidejte do ankety možnosti. A podle potřeby přidejte možnost zaškrtnout víc odpovědí.

 

Emailing obr. 3

Nezapomeňte výsledky vyhodnotit

Nevzdávejte boj o každého, kdo se chce odhlásit. Využijte možnosti a po odhlášení každého přesměrujte na stránku, kde mu znovu vysvětlíte, jaké výhody z odebírání vašich newsletterů má.

A nezapomeňte anketu vyhodnotit. Protože nejlepší nejsou ti, kdo chyby nedělají, ale co se z nich dokáží použit. Statistiky z ankety o odhlášení najdete přes nabídku Analýzy → Statistiky kampaní.

Nemáte čas brouzdat internetem?