Sbíráte kontakty, pravidelně posíláte zajímavé newslettery a máte nastavené automatizované emaily. Prostě děláte vše, abyste z tohoto kanálu vyždímali maximum. A pak se to ale stane.
Statistika uživatelů přihlášených k odebírání novinek se zakymácí a graf s jejich počtem spadne o něco dolů.
Někdo se vám z newsletterů odhlásil!
A po něm další.
A další…
„Konec světa“ říkáte si. „A něco musím dělat sakra špatně“ honí se vám hlavou. Co to ale je? Nejsou vaše newslettery zajímavé? Neposíláte je moc často? Chodí v nevhodnou dobu? Jak vidíte, důvodů může být hned několik.
Proč se někdo ale odhlásil z mailingu právě vám?
To bohužel nevíme. Ale poví vám to sami ti, kdo se odhlásili. Když jim ovšem k tomu dáte možnost.
Naučte se své newsleterry zlepšovat
Emailing je byznys. A byznys přináší i drobné prohry. Třeba, když někdo už dál nechce dostávat zprávy od vás, z vaší firmy. A to přesto, že si s maily tolik hrajete a skutečně nad nimi přemýšlíte.
Jako v jiných případech i tentokrát můžete z malého neúspěchu dostat pozitiva. V tom tomto případě odpověď na otázku, proč k odhlášení došlo. A newslettery zlepšit.
Pokud používáte e-mailový systém CentralNews, máme pro vás zase jednu dobrou zprávu. Přichystali jsme novou funkci, která vám pomůže využití newsletterů vylepšit.
Pokud se vám někdo z mailingu odhlásí, automaticky mu nabídnete vybrat si možnost, co ho k takovému kroku vedlo. Váš klient se nad otázkami pozastaví. A třeba si i odhlášení rozmyslí. A pokud ne, určitě si nenechá pro sebe, proč se tak rozhodl…
Teď už víte proč. A zajímáte se proto kde a jak.
Stránku pro odhlášení upravíte přes nabídku Nástroje
Přihlaste se do CentralNews. Přes menu „nástroje“, vyberte možnost „stránky pro odhlašování“.
Zaškrtněte možnost „Povolit individuální odhlašovací stránku“
U stránky přidejte nadpis a obsah. Ten například vysvětlí, proč je pro vás důležité názor každého, kdo se chce z newsletterů odhlásit.
Přidejte do ankety možnosti. A podle potřeby přidejte možnost zaškrtnout víc odpovědí.
Nezapomeňte výsledky vyhodnotit
Nevzdávejte boj o každého, kdo se chce odhlásit. Využijte možnosti a po odhlášení každého přesměrujte na stránku, kde mu znovu vysvětlíte, jaké výhody z odebírání vašich newsletterů má.
A nezapomeňte anketu vyhodnotit. Protože nejlepší nejsou ti, kdo chyby nedělají, ale co se z nich dokáží použit. Statistiky z ankety o odhlášení najdete přes nabídku Analýzy → Statistiky kampaní.