Nedoručitelná pošta je někdy problém; autorské právo: tanucha / 123RF Reklamní fotografie
Alfou a omegou úspěšného e-mail marketingu je opečovávaná, pravidelně aktualizovaná a vůbec pečlivě obhospodařovaná databáze e-mailů. A to, že máte mít nastavené skupiny a sbíráte o svých zákaznících a klientech všechna možná data. Možná ale nevíte, jakou neplechu může natropit databáze plná neaktivních e-mailů.
Vyšší procento nedoručitelných zpráv provozovatelům e-mailových služeb (Seznam, Gmail, Centrum, Yahoo apod.) signalizuje, že u vás nebude vše v pořádku. A od podezření k blokaci je cesta někdy krátká. To se pak ve společnosti „spammerů“ ocitnete raz dva. A to určitě zájem nemáte. Kde se ale takový neaktivní e-mail vezme? A co to vlastně je?
Neaktivní e-mail je prázdná adresa
Stručně řečeno, neaktivní e-mail je adresa, která není používaná. Neznamená to, že adresát poštu nečte, ale že ji vůbec není kam doručit. Jak takový neaktivní e-mail vznikne? Budete se divit, ale docela snadno. Úplně nejjednodušeji tím, že zvolená adresa neexistuje – vznikla při chybném vyplnění registračního formuláře nebo nějakou podobnou příčinou. Mezi neaktivní e-maily ale padnou i ty, které jejich majitel zrušil. Nebo je nezrušil, ale přestal je používat. A poštovní schránka se tak dlouho plní příchozí poštou, až je přeplněná a nic dalšího se do ní už nevleze. A samozřejmě z neaktivních e-mailů musíme zmínit i všechny ty, které skončily i s jejich provozovatelem (to je případ Klikni.cz, které uzavřelo činnost v roce 2015).
Vylepšete své e-maily, aby působily důvěryhodněZkontrolujte, zda rozesílání vašich nabídek vyhovuje standardu DKIM. O tom, co digitální podpis DKIM je, jsme se už rozepsali – zde. Prověřte, zda e-maily mají tlačítko pro odhlášení. Jako odesílatele uveďte vždy exitující a platnou schránku. Přesvědčte se, zda všechny odkazy v e-mailu fungují. Zamyslete se nad obsahem – není příliš velký? Někteří e-mailoví poskytovatelé totiž nepřijmou zprávu, která má tělo větší než několik set Kb. Důvěryhodně nepůsobí ani předmět zprávy vysázený velkými písmeny nebo použití vykřičníků. |
Neaktivní e-maily jsou přítěž – zbavte se jich
Co to jsou neaktivní e-maily, už víte. Dozvěděli jste se, kde se ve vaší databázi vzaly. Teď už zbývá vyřešit, co s nimi. Přihlaste se do svého účtu CentralNews a přes navigaci, záložky nástroje a nastavení si otevřete kartu neaktivní odběratelé. Zde máte defaultně nastavenou automatickou kontrolu a odhlášení neaktivních odběratelů. Zvolte si minimální počet nedoručených zpráv, po kterých neaktivní adresu automaticky odhlásíte, a to je vše. Hotovo? A co se stane pak?
Nemusíte se bát, že o maily přijdete – že je smažete. Adresy i nadále zůstanou ve vaší databázi, ale označené jako neaktivní. Při rozesílce nového newsletteru je jako e-maily, které jen zhoršují důvěryhodnost celého vašeho účtu, obejdete.