UPDATE 2019 - Kvůli mobile-first indexingu je nyní mobilní verze webu poněkud ošidná, z hlediska optimalizace pro vyhledávače je tak rozhodně lepší responzivní e-shopové řešení.
Penetrace chytrých mobilních telefonů a tabletů každým rokem několikanásobně roste. V článku jsme pro vás připravili některá zajímavá čísla a grafy z používání mobilního internetu a dále několik důvodů, proč je výhodné připravit mobilní či responzivní web / shop.
Zajímavá data o mobilním internetu
- v České republice používá internet v mobilu přes 3,6 miliony Čechů
- většina nově prodaných mobilních telefonů jsou smartphony vybavené velkým displejem s možností pohodlného prohlížení internetu
- téměř 75 % uživatelů chytrých telefonů preferuje mobilní verzi webu / shopu
- v USA konvertuje na mobilních zařízeních 43% uživatelů
- v roce 2015 se předpokládá, že přístupy mobilních zařízení na internet převýší stolní počítače
Graf používání mobilního internetu v krajích ČR – srpen 2012 (zdroj: T-Mobile)
Předpokládaný vývoj mobilního internetu v zemích EU- srpen 2012 (zdroj: eMarketer.com)
Další infografiky používání mobilního internetu:
- http://webtoolfeed.files.wordpress.com/2012/11/mobile-internet-infographic-version-2-edit.png
- http://socialmedia.biz/2012/05/17/the-ultimate-mobile-web-infographic/
Z uvedených dat je patrné, že mobilní web / shop začíná být pro provozovatele internetových stránek a obchodů zajímavým doplňkem, bez kterého se časem neobejdou. Je totiž prokázáno, že uživatel mobilních zařízení, který navštíví web bez mobilního zobrazení, jej brzy opouští a hledá konkurenční stránky, které jsou optimalizované a lépe ovladatelné. Přípravou mobilního webu / e-shopu tak můžete získat značnou konkurenční výhodu a najít nové zákazníky, kteří by k vám ze stolního počítače jinak nepřišli. Důvody, proč připravit mobilní web / shop jsme shrnuli v následujících bodech.
Proč provozovat mobilní web / e-shop?
-
zobrazení informací – mobilní telefony mají menší displej, nevejde se na něj tolik informací jako na monitor stolního PC
-
ovladatelnost – místo kurzoru myši se používá prst, který zasáhne větší plochu ovládacího povrchu (je třeba uzpůsobit menu, nákupní košík a další akční tlačítka)
-
technologická bariéra – některé technologie používané na klasických webech (e-shopech) v mobilních zařízeních nefungují (například Flash videa, bannery)
-
datová náročnost a rychlost načítání – připojení přes mobilní internet není tak rychlé a je datově omezené, proto je třeba optimalizovat i samotnou velikost webu / e-shopu
-
struktura – důležité prvky a informace je třeba mít stále na očích bez nutnosti rolování
-
specifické hledání na webu / shopu – uživatelé mobilních zařízení neradi zadávají dlouhé dotazy, rádi používají našeptávače
Pro naše zákazníky připravujeme mobilní verzi internetového obchodu EasyShop odpovídající všem standardům mobilního webu (e-shopu). Máte-li zájem o informace ohledně tvorby mobilního webu / shopu, neváhejte nás kontaktovat na obchod@itstudio.cz či přes telefon 541 243 658.
Navíc pro prvních 10 objednávek jsme přichystali mobilní verzi e-shopu s výraznou slevou. Kontaktujte nás nyní a zajistěte si slevu!