Představte si, že jste dlouhodobý zákazník určitého e-shopu. Občas vám dojde na email nějaká nabídka se slevou nebo upozornění na opuštěný košík. Stačí vám to? Máte pocit, že se o vás e-shop zajímá nebo vás jen tlačí do nákupu? Dejte zákazníkovi důvod, aby zůstal.
Dnes vám ukážeme, v jakých případech využijete automatizaci emailů, která vám ušetří čas, vydělá na chleba a ještě potěší ego vašeho zákazníka. Jinými slovy – nezabijete 2, ale rovnou 3 muchy jednou ranou! Výhodou automatizovaných kampaní je také jejich vysoká rentabilita a významně vyšší míra odezvy než u klasických kampaní. A proč? Protože nestřílíte naslepo.
http://creativefan.com/funny-animated-pictures/
Data jsou zbraň, neváhejte je použít!
Automatizací emailové komunikace můžete pružně reagovat na aktivitu zákazníka, o kterém sbíráte data. Víte, co si kdy koupil, o jaké produkty projevil zájem. Nic vám nebrání v tom, abyste nabyté informace využili. Nemáte čas? Najděte si ho. Naplánování jedné kampaně je jednorázová záležitost, která za vás vykoná práci i v budoucnu. Jednou nastavíte a už nic neřešíte.
Ahoj zákazníku, jsme rádi, že tě máme
Jednou z možností, kdy využijete automatizaci, je uvítací email. Vyhněte se prosím známým frázím jako „Vítáme Vás v našem obchodě“, „Děkujeme za registraci“, apod. Buďte kreativní, vymyslete něco neotřelého. Důvod je jednoduchý. Zákazník si vás snadno zapamatuje.
http://www.fxsupply.com/connecting/customers.html
Co to máte v košíčku?
Nejčastějším automatizovaným emailem je tzv. opuštěný košík. Jestli ho ještě nevyužíváte, tak směle do toho. Ze statistik vyplývá, že 40 – 60 % návštěvníků e-shopu nedokončí nákupní proces a opustí web. Vciťte se do role superhrdiny a všechny zákazníky zachraňte! Jak? Upozorněte je, že si u vás zapomněli zboží, které je naprostá pecka a musí ho mít za každou cenu. Navrch přihoďte symbolickou slevu nebo nějaký dárek. Uvidíte, že výsledek na sebe nenechá dlouho čekat.
http://www.riversideca.gov/publicworks/shopping-carts.asp
Kde se ten zákazník „poflakuje“?
Už uběhl měsíc a po zákazníkovi není vidu ani slechu. Zapomeňte na stud a připomeňte se, že váš e-shop existuje. Pošlete zákazníkovi například nabídku supervýkonných žiletek, které by se skvěle hodily do jeho holicího strojku, co si u vás koupil minulý měsíc.
Vyměňte staré zboží za nové
Pořídil si u vás klient v minulosti mobilní telefon? Informujte ho o nové verzi a rozjeďte tzv. up-selling. Většina zákazníků touží po nových řadách výrobků, po nejnovějších trendech a nákupu jen stěží odolají.
http://www.business2community.com/marketing/how-telemarketing-is-the-precursor-to-online-marketing-0281116
Mějte svého zákazníka rádi
Popřejte zákazníkovi k svátku, narozeninám, k výročí svatby nebo k narození dítěte. Ano, tohle všechno o něm víte, pokud sbíráte data důkladně. Ke gratulaci připojte dárkový poukaz na nákup, slevu nebo další bonus.
Poskytujete služby navíc?
Nesmíme zapomenout na servisní služby, které často klienty o nákupu přesvědčí. Např. zákazník si neví rady s montáží garážových vrat, kterou ovšem VY máte v malíku. Vaším úkolem je, abyste ho o montáži informovali! Jinak si najme jinou firmu a vám zůstanou jen oči pro pláč.
http://sites.psu.edu/siowfa15/wp-content/uploads/sites/29639/2015/09/2457004-crying2.jpg
Něco za něco
Když už se o svého zákazníka tak staráte, nebojte se ho požádat o protislužbu – o referenci. Pozitivní reference klienti většinou sami od sebe nenapíší. Zato nespokojenými zákazníky se to na internetu jenom hemží. Buďte výjimka. V automatizovaném emailu nastavte ikonky zbožových vyhledávačů, sociálních sítí, případně zákazníky odkažte na vlastní stránku s referencemi. Jestli se jim věnujete podle našich rad, rádi vás za služby pochválí.
http://blog.centralaz.com/good-job
Paráda, viďte? Teď už jen zbývá vše nastavit a čekat na výsledky. Že si sami na nastavení automatizovaných emailů netroufáte? Zvedněte sluchátko nebo nám napište email. Vysvětlíme, pomůžeme, poradíme, zařídíme. Ať se daří!