Jsou na světě výsledky studie Český Košík Roku 2015, na které se podíleli zástupci českých portálů, firem, freelancerů a agentur, včetně Asociace pro elektronickou komunikaci (Apek), jejímž jsme členem a pro kterou zajišťujeme brněnská školení. Abyste celou studii nemuseli číst, vytáhli jsme pro vás ty nejzajímavější doporučení.
Zdroj: Ceskykosikroku.cz
Vybraná doporučení
- Nabízejte jako tahák pro upsell dopravu zdarma
- Umožněte lidem vyzvednout zboží osobně a ideálně jim ukažte nejbližší výdejnu (pomocí chytré geolokace)
- Nenuťte uživatele vyplňovat osobní údaje před výběrem dopravy a platby
- Vyzvěte uživatele k odběru novinek
- Zapřemýšlejte o expresním doručení (např. doručení v Praze a Brně do 90 minut)
- Sdělte zákazníkům, kdy bude zboží doručeno
- Usnadněte uživatelům práci s výběrem země a automaticky předvyplňte Českou republiku
- Největší důraz klaďte na přehlednost výběru dopravy a platby
- Řešte zabezpečení pomocí protokolu https (neváhejte nás v tomto směru kontaktovat)
- Rychlejší vyhrává – odpovídejte na dotazy uživatelů okamžitě. Do 24 hodin to zvládne každý, vy byste to měli zvládnout do hodiny
- Snažte se minimalizovat délku scrolování v jednotlivých krocích nákupního procesu
- Aktivní prvky mějte dostatečně veliké (obecné pravidlo zní, že by prvky neměly být menší než 20 px – tím zaručíte pohodlné označení prstem)
- Informaci o chybném vyplnění údajů oznamte uživateli hned po opuštění daného pole
- Umožněte na shrnutí objednávky rychlou změnu doručovacích údajů
- Využijte svých certifikátu a log garance jako přesvědčovací prvek při nákupním procesu
Jeden TIP navíc od IT STUDIO
V mobilních zařízeních studie nereflektovala skutečnost, že většina eshopů má v mobilní verzi „hamburger menu“ umístěno na levé straně v hlavičce, což nemusí být nejlepší možné řešení, jelikož levý horní roh je vzhledem k tomu, jak většina uživatelů telefon ovládá tzv. „mrtvým bodem“ – místem, které je na ovládání prsty nepraktické. Pravdou však zůstává, že názory na umístění hamburger menu, jeho použití a podobu se značně liší a vždy je dobré využít A/B testování před tím, než k tak významné změně přikročíte. Zajímá vás, jak je na tom vaše menu? S otestováním použitelnosti vaší navigace vám rádi pomůžeme.
Svěřte svůj nákupní proces do našich rukou
Chcete vylepšit svůj stávající nákupní proces? Kontaktujte nás, zpracujeme pro vás uživatelské testování a navrhneme změny a vylepšení, která povedou k celkovému zefektivnění nákupního procesu. Vše následně podrobíme A/B testování, ze kterého budeme pravidelně získávat dílčí podklady pro další zlepšení.