Jednou z metod, jak dosáhnout u zákazníka vyšší hodnoty objednávky, než původně plánoval, a přesto ho učinit spokojeným, je up-selling . Svoji činnost můžete označit za up-selling v případě, kdy svému zákazníkovi v rámci jeho objednávky nabídnete alternativní produkt místo toho, který si sám vybral, a to tak, že obě strany – tedy vy i zákazník – získají vyšší hodnotu. Svým cílem – vydělat více a stále (nebo o to víc) uspokojit zákazníka, se často překrývá s jinou metodou – cross selling. Ta je ale naopak založena na nabídce dalších souvisejících položek k probíhajícímu, nebo provedenému nákupu.
Up-selling je metodou zvýšení hodnoty objednávky prezentací alternativního, lepšího, ale také dražšího produktu.
Up-selling - příklady
Pokud se Vám podaří prodat zájezd k moři místo Šumavy, desetikilové balení psích sucharů místo jednodenní porce, nebo poloprofesionální fotoaparát místo levného kompaktu, jedná se o úspěšný up-selling. Nejpodstatnějšími podmínkami pro úspěšný up-selling jsou dvě kritéria: Obchodník musí vydělat více peněz, a to i s přihlédnutím k energii investované do navýšení objednávky, a zákazník musí dostat zboží nebo služby vyšší hodnoty, kterou posoudí jako výhodnou i vzhledem k vyšší ceně.
Up-selling na internetu
Nabídku souvisejících položek, výrobků nebo služeb, které se nachází ve stejné kategorii, ale nabízí zákazníkovi více (za více peněz) dnes obsahuje každá správná webová prezentace, každý správný e-shop. Up-selling je navzdory cize a odborně znějícímu názvu přirozenou obchodní a marketingovou strategií, vedoucí nejen k navýšení objednávky, ale i ke zvýšení komfortu návštěvníka stránek a větší přehlednosti služeb. Internetový marketing posunul pouze přirozené obchodní chování do internetového prostředí a umožnil využití všech výhod, co internet poskytuje. Případy, kdy up-selling nefunguje na stránkách automaticky, lze dnes považovat za chybu.
Up-selling a newsletter
Udržovat se zákazníkem dobrý vztah a zůstat v kontaktu je životně důležitou podmínkou pro kvalitní obchodní a marketingovou činnost. Velmi důležitý je kontakt se zákazníkem v případě metody cross selling, kterou zmiňujeme v jiném článku. Pokud jde o up-selling, je průběžný kontakt a monitoring přání a potřeb zákazníka neméně důležitý. Možnost zvýšit u zákazníka variantu paušálně placené služby, nabídnout výrobek z vyšší cenové kategorie místo toho, který si zákazník koupil naposledy a jehož trvanlivost pomalu dochází, jsou metody up-sellingu, pro které je ideálním nástrojem newsletter .
Společnost IT STUDIO s.r.o. nabízí sofistikovaný program tvorby newsletterů s názvem CentralNews, který Vám umožní pohodlně držet náskok před konkurencí snadným uplatněním metod up-sellingu a cross-sellingu. Efektivní email marketing je jednou z nejsilnějších metod internetového marketingu dneška.