Zboží.cz a Heuréka.cz jsou nejsilnější české srovnávače zboží Sortiment ze svého e-shopu na nich můžete vystavit prakticky zadarmo a ihned prodávat. Co je k tomu potřeba a jak být se svou nabídkou zase o krok před konkurencí? Na svůj e-shop přivedete nové návštěvníky a prodáte více zboží, přečtěte si jak.
Porovnávače cen představují výrazný zdroj návštěvnosti e-shopů a zejména pak výrazný zdroj uskutečněných objednávek. Na našem trhu jsou to Zboží.cz a Heuréka.cz, na Slovensku Heuréka.sk a PriceMania.sk a kromě výše uvedeného názvu se u nich můžete setkat ještě s názvy zbožové vyhledávače, zbožové porovnávače, nebo zbožové katalogy. Vystavovat na nich všechny nebo vybrané své produkty může jakýkoliv e-shop, pokud splňuje jednu technickou podmínku: dokáže exportovat svoje zboží ve formě takzvaného XML feedu podle příslušné technické specifikace.
Pokud si návštěvník takového srovnávače vybere Váš produkt, samotný nákup poté probíhá přímo ve Vašem e-shopu – srovnávač Vaše zboží pouze vystavuje, a to zdarma po Vaší registraci, vložení adresy XML feedu a aktivaci účtu.
Zákazník v porovnávačích najde poptávané zboží stejného typu z řady různých e-shopů najednou a může si vybrat. Záleží pak na každém obchodníkovi, jak dokáže svoji nabídku učinit atraktivní – tedy nejen cenou, ale například i dopravou zdarma nebo hustou sítí odběrných míst. Nejlepší výsledky vyhledávání v porovnávačích jsou navíc jako zvláštní tabulka integrovány do výsledků ve vyhledávačích Seznam nebo Google, a to na vysokých pozicích.
Zní to jako přesně to, co by potřeboval Váš e-shop? Kontaktujte nás.
Dnes si představíme Zboží.cz:
Zboží.cz
Zboží.cz je služba, jejíž pomocí můžete vyhledávat informace o nabízeném zboží a jeho cenách mezi registrovanými internetovými obchody. Jde o zprostředkování prodeje, nikoliv o samotný prodej. Prodej produktů si pak obchody zajišťují samy.
Řazení výsledků na Zboží.cz
Výsledky ve vyhledávání se řadí podle nejpřesnější shody, uživatelé si je mohou seřadit také podle ceny od nejlevnějšího, nebo od nejdražšího. Služby katalogu Zboží.cz můžete využívat ve variantách:
- Zboží Základní (neplacená služba)
- Zboží Standard (placená služba – standardně 1 Kč za proklik. Položky obchodu se službou Zboží Standard se budou vždy zobrazovat nad těmi neplacenými. Pokud eshop má zprovozněnou službu zboží Standart – může si nově nastavit i vyšší cenu za proklik a dostat se tak nad ostatní obchody – tato funkce se jmenuje Aukční prokliky. Platí zde, že pokud chcete být mezi prvními, můžete si zde pozici jednoduše řečeno zaplatit obdobně jako u PPC reklamy. Platíte až za kliknutí návštěvníky, tedy až v případě, že se návštěvník dostane na eshop.
Podrobnosti najdete v nápovědě Zboží.cz: http://napoveda.seznam.cz/cz/zbozi/uvodni-stranka/
Obr.1 Řazení výsledků na Zboží.cz
První místa na Zboží.cz
Umístění vašeho internetového obchodu ve Zboží.cz (Obr.1) je možné ovlivňovat i jiným způsobem než cenou za proklik. Analýzou klíčových slov a vhodným nastavením parametrů se můžete dostat ve zbožových vyhledávačích před vaši konkurenci a přitom ušetřit finanční prostředky za kampaně. Další body získáte v určitém interním hodnocení Vašeho obchodu – podle kvality a hodnověrnosti Vašich stránek.
Shluky produktů:
Pokud se produkt, který nabízíte na Zboží.cz vyskytuje víckrát, vytvoří se tzv. shluk produktů (Obr.2), kde budou všechny e-shopy, které tento produkt nabízejí. Aby se vaše položka dostala do shluku, je nutné, aby byla správně pojmenována, nebo opatřena EAN kódem od výrobce.
Obr.2 Detail shluku
Jak začít na Zboží:
1. Nejdříve se musíte váš eshop zaregistrovat zde: http://www.zbozi.cz/addPremiseScreen
Je zde vyžadována adresa XML feedu (uživatelé aplikace EasyShop ji najdou v administraci, ostatní ji získají od poskytovatele jejich e-shopu).
TIP: Aby vaše propagace na Zboží.cz byla efektivní, je vhodné si návratnost investic vyhodnocovat pomocí analytických nástrojů, jako je Google Analytics, kde vidíte, které produkty jsou nejvíce navštěvovány a které přinášejí nejvíce uskutečněných nákupů.
Příště: si představíme porovnávač zboží Heureka.cz a jeho hlavní přednosti, na co si dát pozor a jak získat, co nejvíce nakupujících.