Jak to bylo na začátku
V počátcích naší spolupráce se e-shop BydlímeCZ zaměřoval na prodej dveří do interiéru a okrajově na další položky. Dnes už díky růstu tržeb rozšiřuje svoje portfolio, aby dokázal zaštítit to, co potřebujete při zařizování nového bydlení.
Jak jsme k tomu přistoupili
Nejdříve jsme se zaměřili na poznání cílové skupiny a toho, co chce zákazník dosáhnout. Díky tomu jsme pak určili klíčové fráze, které jsou pro daný segement relevantní. Vydali jsme se dvěma směry – nejprve jsme se zaměřili na obecné výrazy, které přivádí návštěvníky se zájmem o produkty e-shopu. Z nich jsme pak sledováním výsledků vybrali ty, které jsou konverzní, a zaměřili se na ně při dalším postupu.
Výsledkem byl v prvním kroku postupný růst návštěvnosti v období od dubna 2014:
Paralelně jsme rozjeli podporu brandu na tematicky příbuzných portálech, aby se zvýšila poptávka přímo po obchodu. To mělo za následek zvýšení hledanosti brandových výrazů a zvýšený zájem o produkty daného e-shopu.
Čeho jsme tím dosáhli
Zvýšení návštěvnosti nám poskytlo mnoho dat a jejich analýzou jsme navrhli opodstatněné kroky mající za následek nárůst počtu objednávek a tržeb, o které jde v e-commerce především. Objevili jsme místa, která pro zákazníky znamenala překážku v hladkém průběhu nákupu, optimalizovali jsme landing page a další faktory přímo na webu, aby nakupování bylo co nejsnazší.
SEO a získávání důvěry u zákazníků je běh na dlouhou trať, po několika měsících jsme na podzim 2014 postupnou optimalizací dosáhli ve srovnání s předchozím rokem nárůstu tržeb o 163 % z vyhledávačů:
A jak dál?
Po zlepšení výkonu organického vyhledávání jsme se rozhodli společně s klientem zaměřit na další zdroj návštěvnosti – v tomto případě PPC kampaně, které doposud běžely neoptimalizované v omezeném rozsahu. Po rozšíření kampaní v září 2014 došlo samozřejmě k získání nových návštěvníků webu v počtu omezeném denním rozpočtem kampaní (tmavě modrá křivka):
Stejně jako u organiku je třeba nejdříve získat data – kampaně jsme proto vytvořili na základě dosavadních informací, která z e-shopu máme. Postupným sledováním hlavních metrik a optimalizací kampaní se v druhém měsíci po spuštění zvednul i konverzní poměr a ve třetím měsíci se počet konverzí zvýšil ještě výrazněji, jak ukazuje světle modrá křivka v grafu výše.
Srovnáním prvního měsíce spuštěných kampaní se třetím docházíme k raketovému nárůstu co do počtu objednávek – 433 % - a to se stejným rozpočtem jako na začátku.
A na závěr - kolik to stálo
V zájmu našeho klienta nemůžeme uvádět absolutní čísla (víte, jak je to s konkurencí). Nicméně zde jsou procentuální hodnoty, podle kterých si můžete udělat představu o nákladech:
- náklady na online marketing za sledované období činí 0,75 % obratu e-shopu,
- náklady na PPC kampaně od září činí 7,2 % obratu z PPC.
Adéla Ryšavá