V emailingu patří obsah mezi nejdůležitější prvky, které rozhodují o úspěchu či krachu dané kampaně. I sebelepší grafika nic nezmůže, pokud rozešlete nekvalitní a nevhodně formulovaný obsah. Nezáleží na tom, zda jde o váš první nebo stý email, vždy byste se měli držet jednoduchého pravidla - obsah musí být pro čtenáře přínosný. Další pravidlo hovoří o tom, že by newslleter měl být podobného zaměření jako web případně internetový obchod. Je logické, že zákazníky internetového obchodu s elektronikou nebudou zajímat aktuální trendy v oblékání. Při nedodržení výše uvedených pravidel začnete s velkou pravděpodobností rozesilatel své čtenáře ztrácet.
Mimo obsah je pro úspěšnost newslleteru velice důležitá forma zpracování. Newslleter by neměl být zbytečně dlouhý, text je naopak vhodné strukturovat do menších částí, používat nadpisy, obrázky a akční tlačítka. Každý newslleter by měl splnit zákonné požadavky , které naleznete v článku - hromadné rozesílání emailů .
Kvalitní obsah pro newsletter by měl:
-
být atraktivní pro čtenáře – informovat, vzdělávat a do jisté míry i šokovat
-
pomáhat a řešit čtenářovi problémy
-
mít přiměřenou délku a vhodnou strukturu
-
být přehledný, jasný, věcný a výstižný
Jaký obsah použít do newslleterů?
-
odkaz na článek na blogu, webu
-
kupon na slevu, akční nabídka
-
soutěž o zajímavé ceny
-
audio či video nahrávka popisující nabízený produkt či službu
-
událost, zajímavá akce (otevření prodejny, rekonstrukce)
-
návod či manuál k vašemu produktu či službě
-
případové studie
Dostupné nástroje pro email marketing
Pokud věnujete dostatečný čas a energii na tvorbu smysluplného newsletteru s předpokládaným marketingovým efektem, budete chtít trávit co nejméně času rutinními činnostmi, jako je třídění seznamu adres, samotné rozesílání a vyhodnocování úspěšnosti. Opravdovou pomocí a profesionálním nástrojem pro email marketing je nově vyvinutá aplikace CentralNews společnosti IT STUDIO s.r.o.