Pečujete o svůj eshop jako by to bylo vlastní dítě? Věnovali jste mu za dobu jeho provozování nezměrné množství úsilí, prostředků, energie, času? Znáte každou jeho sekci do posledního detailu? Pravděpodobně váš internetový obchod přestal být pouze subjektem, prostředkem finančních příjmů, ale stal se vaší vizitkou. Unikátním dílem seberealizace, kreativity, schopností, odrazem osobnosti.
Co, když vám v tento moment někdo poradí: „Zřiďte si microstránku, micro eshop a prodávejte bestsellerové či výprodejové zboží skrze ni.“ Zareagujete pozitivně nebo danou myšlenku okamžitě zavrhnete? „Můj eshop funguje jako dobře promazaný stroj a nebudu rozmělňovat úsilí.“ To ale není úplně dobře. Dokládají to publikované případové studie.
Courtesy Chevrolet – prodej automobilů online? Efektivní
Společnost Courtesy Chevrolet byla založena před 60 ti lety a v dnešní době představuje hlavního dealera automobilů prostřednictvím e-commerce. Před několika lety spustila prodejní microsite, kterou propagovala prostřednictvím PPC reklamy, skrz sociální sítě a další kanály.
Courtesy vytvořila inzeráty obsahující důležitá navržená klíčová slova. Ty vedly uživatele na relevantní mikrostránky.
Výsledkem byl okamžitý nárůst leadů, konverzního poměru a prodeje. Náklady na konverzi se snížily téměřo 50 %. I když ukazatel konverzního poměru pracuje v segmentu automobilového průmyslu s odlišnými vstupními daty, než klasické e-commerce projekty, lze uvést, že se zvýšil o více než 7 %. Také náklady na konverzi u jiných kanálů byly ve srovnání s microsite 2,6 x vyšší.
Xerox – jedna microsite s miliardovým obratem
Na základě analýz v roce 2012 definovala společnost Xerox – průkopník v oblasti kopírek a tiskáren – závažný problém. Výrazný pokles prestiže v očích zákazníků. Již neviděli rozdíl mezi produkty dřívějšího leadera trhu a jeho konkurenty. Xerox spustil kampaň „Get optimistic“, jež začala rozesílkou newsletterů, které odkazovaly na připravenou microsite. Obsah vyzdvihoval specifickou roli Xeroxu v daném průmyslovém odvětví.
Dle zveřejněných výsledků, 70 % zacílených subjektů vstoupilo v interakci s touto microsite. Kampaň přinesla společnosti 20 000 nových kontaktů a vygenerovala přes 1 000 nových prodejů. V samotných tržbách přinesla více než miliardu dolarů.
Estée Lauder – kosmetika na míru. Doslova!
Estée Lauder je tradičním výrobcem a prodejcem kosmetických produktů. Hlavní element nové kampaně, s cílem zvýšení obratu, představovala série mikrostránek. Dle prémiových produktových řad, zákaznických segmentů a demografických údajů. Obsah jednotlivých stránek byl tedy vysoce personalizovaný a uživatelsky relevantní.
Po třech měsících byly zjištěny následující data : Průměrná doba trvání návštěvy se zvýšila o 7 minut. Stránky navštívilo o 100 000 uživatelů více. A co se týká hlavního stanoveného cíle – tržby díky mikrostránkám vzrostly o 20 %.