Kromě dvou gigantů Heureka.cz a Zboží.cz se na českém trhu pohybují i další cenové srovnávače (chcete-li zbožové vyhledávače), které mají sice menší návštěvnost, ale i tak se mohou stát kvalitním zdrojem objednávek. Většina internetových obchodů se totiž zaměřuje pouze na velké porovnávače a na malé zapomíná. Minoritní porovnávače tak nabízí nižší ceny prokliků a mnohdy vyšší konverzi, než je tomu u zavedených srovnávačů cen.
Google Nákupy
Prvním z minoritních českých porovnávačů zboží je služba od společnosti Google, kterou najdete jako odkaz „Nákupy“ v černé horní liště, nebo v levé postranní navigaci na Google.cz. Výsledky vyhledávání na Google Nákupy vypadá obdobně, jako klasické fulltextové vyhledávání, je zde dokonce umístěna i PPC reklama Adwords.
Místo nabídky webových stránek se vám tady však po zadání dotazu zobrazí nabídka produktů a po rozkliknutí se dostaneme na porovnání cen, kde jsou jednotlivé nabídky obchodů, které produkt prodávají. Služba Google Nákupy se podobá Zboží.cz.
Produkty lze řadit dle relevance na zadaný výraz, nebo podle ceny. Ve výchozím nastavení je řazení dle relevance. Google uvádí, že na tento typ řazení má vliv také kvalita dodávaných dat.
U konkrétních dotazů (Nike Mercurial Vapor) se ve výsledcích vyhledávání objeví výpis obchodů, které produkt nabízejí. U položek jsou zobrazovány také recenze z externích zdrojů.
Služba Google Nákupy je zatím zdarma, je však potřeba vytvořit speciální XML feed dle specifikací Google.
Počet položek v XML feedu je standardně omezen na 500 produktů, po domluvě je však možné dosáhnout navýšení počtu zasílaných položek.
Na Google Nákupy je zakázáno zobrazovat některé výrobky, jako například ohňostroje, toxické, hořlavé, nebo radioaktivní látky a výbušniny a také léky a léčivé produkty, které nabízejí rychlé uzdravení, kde není jejich účinek doložen.
Web porovnává i použité zboží – do systému je možné registrovat aukční systémy a bazary.
Google zatím v České republice ve srovnávání produktů nemá takovou pozici jako u fulltextového vyhledání, je však pravděpodobné, že Nákupy podpoří nějakou mediální kampaní a služba se postupně svojí návštěvností vyrovná Heurece, nebo Zboží.
HledejCeny.cz
Dalším porovnávačem zboží jsou HledejCeny.cz, které působí na českém trhu již od roku 2006. Bohužel ani tento nákupní nástroj se však svojí návštěvností nemůže rovnat Heurece ani Zboží.
Zajímavostí HledejCeny.cz je skóre optimalizace, které vidíte v administraci. Toto skóre, které je vyjádřeno v procentech však nemá vliv na pozici ve vyhledávání, pouze vám dává signál, jak kvalitní informace svým zákazníkům poskytujete. Čím máte vyšší skóre, tím je tedy vyšší také pravděpodobnost konverze.
HledejCeny.cz umožňuje filtrovat položky podle vzdálenosti poboček, je tedy nutné mít pečlivě vyplněny adresy provozoven. XML soubor se stahuje 1x denně po domluvě je možné aktualizovat 2x denně.
Častou chybou v XML feedu bývá, že chybí hlavička XML souboru, kterou některé aplikace pro eshopy neuvádějí.
Výhodou je, že položky které na HledejCeny.cz zasíláte, se budou zobrazovat také na dalších partnerských portálech, jako je: Tiscali.cz. Srovnam.cz, bmx.cz, game.cz, outdoor.cz, eparfemy.cz a dalších.
Nejlepsiceny.cz a Srovnanicen.cz
Jedná se o dceřiné systémy Heureky. Položky se importují přímo z Heureky, stačí tedy mít registraci na Heureka.cz a vaše položky budou i v tomto porovnávači.
Hyperzbozi.cz
Podporuje všechny formáty XML souborů, takže není nutné vytvářet specifický XML. Služba je v základním programu zdarma.
Srovname.cz
Zasílání XML feedu je placené a to ročně od 900 Kč. Cena je stanovována podle počtu zasílaných položek. Jako XML feed je možné použít feed pro Heureka.cz, nebo Zbozi.cz.
Závěrem
Registrací do dalších porovnávačů zboží získáte nejen další potenciální zákazníky, ale také zpětné odkazy, čímž posílíte pozice svého eshopu ve vyhledávačích.
V případě zájmu o registraci do dalších porovnávačů zboží, doprogramování dalších potřebných XML feedů či nastavení systémů a optimalizaci položek, nás neváhejte kontaktovat.