Co je základem úspěchu? Neustálé vzdělávání a sledování aktuálních informací. Chcete-li, aby váš e-shop držel krok s novými trendy a taky krok s požadavky zákazníků, vzdělávání ani sledování aktualit se nevyhnete. V dnešní době naštěstí netrpíme nedostatkem informací, spíše naopak a občas je velmi těžké držet se kvalitních zdrojů a najít ty opravdu přínosné. V dnešním článku si shrneme celou řadu kvalitních, vždy aktuálních a především velmi užitečných možností, jak se vzdělávat v e-commerce.
Obsah
1. Konference
Kdo nechodí na konference, jako by nebyl. Na konferencích se zpravidla dozvíte ty nejkvalitnější informace z úst kovaných odborníků a velice často si je můžete rovnou vyzkoušet na šikovných workshopech. Další výhodou off-line setkávání je taky navazování nových kontaktů se zajímavý lidmi a poskytovateli užitečných řešení pro váš e-shop. A kde jinde se pozdravit se svými marketingovými ikonami a konzultovat s nimi novinky z on-line světa?
E-shopsummit
Jednou z největších odborných konferencí zaměřených na on-line podnikání je E-shop summit. Dvoudenní konference každoročně nabízí necelou dvacítku odborníků, kteří představí novinky, vize i směry, kterými se česká e-commerce bude ubírat. Vědomostmi nabitý program je tradičně zakončený velkou párty, kde můžete probírat nové informace s dalšími e-shopaři.
Kdy a kde: Začátkem října v Českých Budějovicích
Informace: https://www.eshop-summit.cz
Zdroj: https://www.eshop-summit.cz
CzechOn-lineExpo
Poměrně nová, ale zato obrovská akce pro všechny e-shopaře, markeťáky a vývojáře je Czech Online Expo – veletrh a konference s více než 150 řečníky na nejrůznější témata z ecommerce. Hledáte ideální řešení pro váš e-shop, nejlepší ekonomický systém a nebo si chcete nechat poradit od odborníků z oboru? Vše najdete pod jednou střechou. A navíc doplněné o přednášky a workshopy pokrývající všechny oblasti on-line marketingu a podnikáni.
Kdy a kde: V dubnu v Praze
Informace: https://www.czechonlineexpo.cz/
Zdroj:https://www.youtube.com/watch?v=ntpoQYBd4Y4
Reshoper
Začátek každého roku přináší okurkovou sezónu a čas na načerpání nové inspirace po uzavření vánočních prodejů. Začátek roku také přináší Reshoper - veletrh a konferenci, kde inspirace rozhodně nechybí. Na jednom místě si můžete prohlédnout různé možnosti pro další rozvoj vašeho e-shopu a zároveň zjistit novinky a trendy pro nadcházející sezónu v ecommerce.
Kdy a kde: Koncem ledna v Praze
Informace: https://www.reshoper.cz/
Marketing festival
To největší a nejlepší pro marketéry, co se v Česku odehrává. Na Marketing festivalu se každoročně schází desítky světových expertů z nejrůznějších marketingových oblastí, kteří svými přednáškami vyráží dech stovkám návštěvníků. Chcete se účastnit konference opravdu na světové úrovni? Tak nesmíte zmeškat Marketing festival. A nezapomeňte se podívat také na vyhlášenou afterparty.
Kdy a kde: Začátkem jara aktuálně v Praze
Informace:https://www.marketingfestival.cz/
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=q7tVcDXpQWo
ShopCamp
Už tradiční ShopCamp patří mezi nejnavštěvovanější konference. Primárně je zaměřený na majitele a zaměstnance e-shopů, dostatek prostoru ale věnuje i marketérům a dodavatelům e-shopových řešení a napojení. Program je obvykle poctivě rozdělený mezi přednášky a workshopy s tématy zastřešujícími kompletní fungování e-shopu.
Kdy a kde: Tradičně začátkem podzimu v Praze
Informace:https://www.shopcamp.cz/
Zdroj: https://www.facebook.com/shopcampcz
Content First
Roky se spekuluje o tom, jestli má budování obsahu na webu význam. A už 7 let nás o významu budování obsahu přesvědčuje konference Content Firt - jedna z mála akcí zaměřená primárně na obsahový marketing. Ať už jste copywriter nebo e-shopista a chcete se naučit efektivně pracovat s obsahem na webu i v reklamě a dozvědět se, kde všude se “dá dělat obsah”, konference Content First je pro vás to pravé.
Kdy a kde: na přelomu května a června v Praze
Informace:https://www.tuesday.cz/content-first/
Webexpo
Největší tuzemská a dokonce i středoevropská konference zaměřená spíše na technické stránky práce s e-shopem už tradičně přiváží světové řečníky z oborů jako jsou web design, vývoj a marketing. Kromě zajímavých přednášek se můžete zúčastnit i workspohů a pod vedením oborových elit si prohloubit svoje dovednosti.
Kdy a kde: V září v Praze
Informace:https://www.webexpo.net
Zdroj: https://www.facebook.com/WebExpo
Eshopista
Trochu jiný formát, než předešlé konference, přináší Eshopista. Každý ročník konference je zaměřený na jedno konkrétní téma související s ecommerce a tomu se plně věnuje v panelových diskuzích a v praktických blocích. Na konferenci se setkáte nejen se zástupci e-shopových řešení a aplikací, ale především budete informace sdílet s dalšími eshopisty (jak už název napovída :)).
Kdy a kde: Na podzim v Praze
Informace:https://eshopista.cz/
2. Barcampy
Barcampy jsou otevřené přednášky a workshopy zaměřené na konkrétní téma, kterých se může účastnit kdokoliv. Podnikání on-line, marketing a rozvoj e-shopů jsou velmi oblíbeným tématem barcampů posledních let. Jejich největší boom už sice trochu pominul, pořád ale každoročně můžete navštívit několik kvalitních menších i větších akcí postavených na formátu barcampu.
Vzhledem k tomu, že barcamp si vlastně může uspořádat kdokoliv, každý rok se jejich seznam mění a každý rok přináší něco nového. Mezi stálice patří Pražský a Brněnský barcamp, které jsou pořádány řadu let a zájem o ně neklesá.
Brněnský barcamp
Brněnský barcamp se každoročně zaměřuje na vývoj a inovace v podnikání a marketingu a každý ročník přináší jedno užší téma, od kterého se odvíjí přednášky i workshopy. Na akci samozřejmě vystupují profesionálové z oboru, ale máte-li co říct k tématu, nebojte se přihlásit o slovo.
Kdy a kde: Tradičně v říjnu v Brně
Informace:https://www.barcampbrno.cz/2019/index.html
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=HoapoH8ZMtg
Pražský barcamp
Pražský barcamp je sice primárně určený studentům a rozjezdu jejich kariéry, vždycky se ale najdou témata související s podnikáním on-line, budování firmy a marketingu. Přednášky a worshopy související s timemanagementem a seberozvojem můžete brát jako užitečné zpestření. Navíc i mezi studenty a přednášejícími narazíte na spoustu inspirativních a úspěšných lidí.
Kdy a kde: v březnu v Praze
Informace: https://www.prazskybarcamp.cz/
3. Facebookové skupiny
Konference i přednášky jsou asi nejkvalitnější informační zdroje pro načerpání inspirace a zjištění novinek. Občas ale potřebujete jenom poradit, slyšet něčí nástroj a nebo si rádi udržujete přehled i průběhu roku o tom, co se kde děje. Ideální pro to jsou různé facebookové skupiny, kde se potkáte s lidmi z oboru, kteří řeší podobné problémy jako vy a taky s různými specialisty a odborníky, kteří dokáží poradit. Mrkněte na seznam skupin, kde byste neměli chybět.
Začínající podnikatelé a podnikatelky
Skupina je taková malá on-line poradna pro všechny, kdo své podnikání teprve rozjíždí. Ale určitě se ji vyplatí sledovat, i když váš web už dávno běží. Ve skupině se sdílí zajímavé články související s podnikáním, odkazy na akce a samozřejmě spousta dotazů.
Odkaz:https://www.facebook.com/groups/718031181573554/
Online marketing - výměna zkušeností, diskuze, trendy
Novinky v marketingu, zajímavé články a zkušenosti ostatních - to vše najdete ve skupině zaměřené přímo na marketing se spoustou prostoru pro diskuze nad chystanými novinkami.
Odkaz: https://www.facebook.com/groups/2095153874099421/
Vzdělání pro provozovatele e-shopů
Jedna z nejužitečnějších skupin je speciálně zaměřená na vzdělání všech eshopistů. Skupina je plná odkazů na zajímavé zdroje a články a také pozvánky na aktuální tematické akce.
Odkaz:https://www.facebook.com/groups/1696857970436930/
Webová analytika
K webu či e-shopu patří měření a nejrůznější nástroje pro analýzy. Chcete si udržet přehled o tom, co se děje u vás na webu a jak to změřit, nebo potřebujete poradit se záhadnými daty, určitě mrkněte do skupiny
Odkaz: https://www.facebook.com/groups/1394319880800285/
E-shopy CZ/SK - diskuze
Vybíráte platformu, hledáte moduly, napojení a nebo hledáte radu, inspiraci nebo zkušenější kolegy? Ve skupině najdete všechno, její obsah je tematicky opravdu široký. Možná se může zdát trochu nepřehledná ale určitě se vyplatí jí věnovat pozornost.
Odkaz:https://www.facebook.com/groups/379398065556612/
GDPR v online marketingu a e-commerce
Nedílnou součástí on-line podnikání i marketingu je právo. Ale občas je těžké si o všem udržovat přehled a přiznejme si to, občas je těžké právním nařízením správně porozumět. Ve skupině zaměřené na právo v on-line sféře získáte skvělý přehled novinek, vysvětlení a příklady různých právních nezbytností a samozřejmě i chytré rady, které vás mohou zachránit před nepříjemnými pokutami.
Odkaz: https://www.facebook.com/groups/1261518873956055/
B2B marketingová komunikace
Nejen marketing, ale i doporučení užitečných služeb, hodnotné diskuze, pozvánky na akce a nekonečná marketingová inspirace. Zkrátka a dobře, pokud je vaše podnikání zaměřeno na B2B, ve skupině nesmíte chybět.
Odkaz: https://www.facebook.com/groups/286213228785479/
Učíme sa podnikať s eshopom
A na závěr jedna slovenská skupina fungující jako poradna pro všechny on-line podnikatele. A rozhodně nemusíte být začátečník. Skupina je plná rad a doporučení, které využije i ostřílený eshopista.
Odkaz: https://www.facebook.com/groups/ucimesapodnikatseshopom/
V článku jsme se pokusili shrnout co nejvíce kvalitních akcí a zdrojů. Pokud znáte jinou skvělou událost a nebo máte pocit, že jsme nějakou zapomněli zmínit, určitě nám dejte vědět na mail zoubkova@itstudio.cz.