Jak optimalizovat Zboží.cz?

13. 8. 2015
6 min

Druhý největší srovnávač zboží Zboží.cz chystá od září řadu zásadních změn. Pojďme se podívat, jaké změny přináší a jak nově optimalizovat své produkty, aby se správně zobrazovaly.
 

Nová struktura feedu

Od září 2015 přechází Zboží.cz na zcela nový XML feed ( o tom co to feed je se podrobně dočtete zde). Čeho se změny týkají si můžete přečíst v našem článku nebo případně rovnou ve specifikaci v nápovědě Zboží.cz .

Nový XML feed je zcela odlišný od současného, doporučujeme tedy neprodleně provést upgrade. Pro více informací o náročnosti změn ve vašem feedu kontaktujte vašeho obchodního managera.

 

Jak zajistit správné párování produktů na Zboží.cz?

Existují dvě možnosti, jak zajistit dobrou viditelnost vašich produktů na Zboží.cz:

  • optimalizace přímo ve vašem e-shopu - pomocí správně vyplněného Názvu zboží, Výrobce, EAN kodu a Kategorie odpovídající Zboží.cz - blíže popsáno v následujících odstavcích
  • využití Nástroje pro párování -  ten umožní snadné přiřazování nabídek z vašeho e-shopu do produktových shluků na Zboží.cz. Naleznete jej pod záložkou Provozovna přímo v administraci Zboží.cz. Bližší informace o jeho použití naleznete v tomto PDF manuálu . Párovací nástroj můžete dále používat pro zakládání nových produktových shluků na Zboží.cz. Nové nabídky můžete tvořit také pomocí speciálního feedu pro rozšiřování produktové databáze. 

 

Jak tvořit názvy produktů pro Zboží.cz

Zboží.cz se v rámci změn souvisejících se zvyšování přehlednosti rozhodlo začít postupně sjednocovat celou databázi podle následující šablony struktury názvu produktů.

Obecně je nutné, aby název obsahoval:
Druh produktu* – výrobce – (produktová řada)  – produktové označení  -varianta
Příklad správného pojmenování: De'Longhi Esam 5500 W 

Nové pojmenování produktů na Zboží.cz
Bližší informace k tvorbě názvu produktů pro Zboží.cz naleznete ve specifikaci v nápovědě .

TIP: vhledem ke změnám v názvech produktových shluků je pravděpodobné, že bude docházet k odpárovávání již napárovaných produktů. Doporučujeme provést kontrolu.

 

 

 

Jak pojmenovávat produkty pro Zboží.cz

 

 

 

Pokud chcete optimalizovat nějaký produkt pro Zboží.cz, otevřete si danou položku, v našem případě Apple iPhone 6 Plus. Na Zbozi.cz je tato položka zařazena zde: http://www.zbozi.cz/vyrobek/apple-iphone-6-plus/.

Prvně se podívejte, jak je produkt na Zboži.cz pojmenován (Apple iPhone 6 Plus). Tento název zkopírujte a vložte v administraci e-shopu do pole Oficiální název položky (Zbozi.cz). Pokud máte k produktu nějaký bonus, dárek, dopravu zdarma, můžete použít Doplňující název položky (Zboži.cz), do kterého byste vložili Apple iPhone 6 Plus + doprava zdarma. 

Pole Oficiální název položky odpovídá v xml feedu tagu . Pokud jej nebudete mít vyplněný, dojde k automatickému převzetí názvu položky z pole. Název položky ve vyšem e-shopu na klíč EasyShop. Pole Doplňující název položky odpovídá tagu . Může obsahovat informace, které jsou specifické pro daný obchod, např. + dárek zdarma, doprava zdarma. Tento název bude použit v případě, že se nabídka nespáruje a bude se zobrazovat v nezařazených nabídkách.

Shrnutí příkladu:
Oficiální název položky (Zbozi.cz): Apple iPhone 6 Plus
Doplňující název položky (Zbozi.cz ): Apple iPhone 6 Plus + doprava zdarma

 

Pojmenování názvu produktů pro zboží.cz

 

V dalším kroku nezapomeňte u produktů či kategorií zvolit kategorii dle Zboží.cz. Zrychlíte tím proces párování nových položek. 

 

Jak nastavit kategorie dle Zboží.cz

V administraci e-shopu zvolte oddělení, které chcete upravit (ukázkově Mobilní telefony). Pomocí volby Kategorie produktu Zboží vyberte ze seznamu to správné oddělení (viz obrázek níže).

  Kategorie pro Zboži.cz
Tip: nastavení kategorie pro Zboží.cz můžete provést na úrovni oddělení i jednotlivých produktů.

 

Na co dále nezapomenout?

  • pro lepší párování mít vyplněné všechny požadované atributy - zejména název Výrobce a EAN kod
  • nastavenou optimální cenu prokliku , aby se vaše produkty zobrazovaly na TOP pozicích
  • používat doplňkové informace o nabídce - pomocí parametru   můžete zákazníky informovat, že máte nějakou konkurenční výhodu (prodlouženou záruku, příslušenství, dárek, pouzdro zdarma, voucher na další nákup, osobní odběr, dopravu či montáž zdarma). Jak se příznak zobrazuje, vidíte na obrázku níže.

položka s cenou 25199 Kč, doprava zdarma

 

  • máte-li prodejny, nastavte si výdejní místo pro okamžitý odběr - viz nápověda

 

Nemáte čas brouzdat internetem?