Víte, že nejvyužívanějším nástrojem přímého marketingu je direct mailing? Co to ale je? A jak funguje? Otázek je celá řada, ale nemějte obavy. V našem článku se všech odpovědí dočkáte a zároveň vám pomůžeme celou problematiku lépe uchopit.
Jak direct mailing funguje?
Direct mailing je laicky řečeno zasílání emailových zpráv (emailing, mailing). Pomocí direct emailingu můžete rozesílat nejen různá obchodní sdělení, ale i budovat vztahy se zákazníky či brand společnostmi. Direct mailing můžete rovněž chápat jako komunikační disciplínu, která umožňuje přesné zacílení na skupiny zákazníků, u nichž zohledníte jejich individuální potřeby.
Přinuťte zákazníka k akci
Zvolte kvalitní systém
Jaké jsou výhody direct mailingu?
- Jednou z největších výhod direct mailingu je cílení na konkrétní skupiny zákazníků, a tudíž také individuální nastavení obchodního sdělení. Tímto postupem eliminujete riziko neúspěchu a navíc s klienty budujete trvalejší a hodnotnější vztah. Čím více bude vaše cílení individuální, tím větší je pravděpodobnost, že se trefíte zákazníkovi do vkusu.
- Další výhodou direct mailingu je vyvolání takřka okamžité reakce ze strany klientů. Může za to především interaktivita internetového prostředí. Hned vidíte výsledky.
- Časové plánování je eso každého kvalitního systému. Například pokud víte, že určitá skupina klientů se na e-mail před 22. hodinou nedostane, zašlete jim reklamní sdělení až ve 22 hodin. Váš e-mail se tak dostane do vrchní části seznamu pošty, a tudíž hrozí menší riziko, že jej klient v záplavě jiných reklamních sděleních přehlédne. Bonusem pro vás je skutečnost, že se celé této operace nemusíte fyzicky účastnit. Jednoduše akci nastavíte na konkrétní datum, hodinu a o zbytek se už postará systém.
Cena za direct emailing
Zdali vás zajímá, kolik za vytvoření a rozeslání direct mailingu zaplatíte, můžete zůstat klidní. Cena je nesrovnatelně nižší, než u ostatních marketingových kanálů. Náklady na vytvoření a rozeslání kampaně závisejí na velikosti databáze a náročnosti tvorby grafických podkladů. Ceny se obvykle pohybují v rámci halířů za jeden odeslaný email.
Potřebuji profesionála?
Pokud si lámete hlavu nad tím, zdali je nutné oslovit s tvorbou strategie direct mailingu profesionály, máme pro vás dobrou zprávu. Ne, není to nezbytné. Díky jednoduchosti a uživatelské přívětivosti direct mailingových systémů jako je například i CentralNews, zvládne rozesílání opravdu každý. Chcete-li mít své emailové kampaně vyladěné do posledních detailů, určitě nějaký mailingový systém vyzkoušejte.