Desítky přednášek, stovka vystavovatelů a tisíce návštěvníků. To bylo letošní Czech Online Expo, na kterém IT STUDIO samozřejmě nemohlo chybět. Abychom stihli co nejvíce z bohatého vzdělávacího programu a zároveň i odpovídat na otázky ohledně e-shopů na míru, vyslali jsme tentokrát hned dva týmy.
E-shopy na míru, individuální funkce a externí dodavatelé
Na našem stánku čekal připravený klasický tandem – kluci obchoďáci a barman s dobře vybaveným barem.
Zákazníci si vychutnali skvělý drink, zatímco jsme si povídali s menšími i velkými e-shopisty o tom, co umí e-shopy na míru a jak probíhá jejich tvorba. Nejvíce se zákazníci zajímali jak nahradit již nedostačující krabicové řešení nebo o tvorbu e-shopu, který se přizpůsobí rozvoji podnikání, bez složitých úprav a velkých investic. Často jsme se bavili o možnostech individuálních funkcí a rozšíření, aby individuální řešení bylo opravdu individuální.
Řada e-shopařů se zajímala především o to, co tvorba e-shopu na míru obnáší a jak dlouho trvá realizace. Zájemce jsme podrobně seznámili s našim realizačním kolečkem a vysvětlili význam a návaznost jednotlivých procesů od marketingových analýz a návrhů webu, přes řešení grafiky, programování a kódování až po spuštění, testování a optimalizaci celého projektu.
Mezi nejčastější otázky patřilo také napojení na nejrůznější aplikace třetích stran, jako jsou účetní a skladové systémy, spojení s dopravci atd., které přizpůsobí individuální e-shop potřebám svého majitele. I tady jsme jednoduše vysvětlili, jak napojení na cizí aplikaci probíhá a že s kvalitní technickou dokumentací zvládneme i méně známý nebo neobvyklý software.
Novinky, tipy a doporučení v on-line marketingu
Hlavním účelem Czech Online Expa jsou však odborné přednášky. Vzdělávací program byl tak nabitý, že i tři markeťáci se chtěli naklonovat, aby toho stihli co nejvíce. I při omezeném počtu existencí jsme toho stihli dost a odnesli si bloky plné poznámek z přednášek o SEO, copywritingu, sociálních sítích a mailingu.
Ve většině případů se jednalo o opravdu kvalitní a přínosné přednášky připravené předními odborníky a průkopníky v dané oblasti. Nejednoho marketingového specialistu musely potěšit praktické ukázky postupů práce přednášejících. Na dojmu však trochu ubíraly ne příliš šťastně řešené přednáškové sály, které prakticky tvořila jen nízká neodizolovaná konstrukce. Přednášky tak byly rušeny veškerým okolním ruchem.
I přes drobný nedostatek jsme si přednášky užili a odnesli si maximum praktických informací, které poctivě aplikujeme při každodenní práci.