Elektronická komunikace je v dnešní době naprostá nutnost. Tomuto trendu byste měli podřídit i svůj business. Prostřednictvím emailingu máte v rukou všechny karty komunikace se svými zákazníky. Zdali vystřílíte nejprve esa, nebo pozvolna rozehrajete svou partii, ponecháme na vás. Faktem však zůstává, že kvalitní direct mailing vám pomůže držet krok se svými soupeři a možná je i porazit.
Bezmyšlenkovité rozesílání newsletterů? Minulost!
Zásadní rozdíl mezi mailingem a hromadným rozesíláním je v cílení. V prvním případě můžete cílit na konkrétní skupiny zákazníků. Pravděpodobnost, že zákazníci požadovanou akci provedou (koupě produktu, vyplnění dotazníku, stáhnutí e-booku, atd.) je daleko větší než ve druhém případě. Hromadné rozesílání e-mailů šetří váš čas, ale příjemce neosloví.
Newslettery raději směřujte konkrétním příjemcům. Díky funkcionalitě emailů si sami určíte, kdy a v jakou hodinu je oslovíte (opět stoupá relevance newsletteru) a komu je zašlete (newslettery personalizujete dle svých obchodních záměrů). Zároveň jsou vám k dispozici podrobné statistiky, ze kterých úspěšnost newsletterů snadno vyčtete (naplnily se vaše obchodní cíle?).
Dnes vám ale prozradíme, že existuje ještě propracovanější nástroj komunikace, jehož cílením zvednete nejen své tržby, ale také konkurenci ze židle. Nevěříte? Čtěte dál.
Představujeme vám shoplettery
Jako první otázku si určitě pokládáte, co shopletter představuje. Shopletter je v podstatě propracovanější forma newsletteru, speciálně určená majitelům eshopů. Pomocí tohoto nástroje můžete ještě konkrétněji zacílit na skupiny odběratelů z vaší databáze.
Ještě propracovanější zacílení
Ačkoliv je to neuvěřitelné, personalizace shopletterů nabízí lepší zacílení než je tomu u běžných newsletterů. Projevil váš zákazník zájem o konkrétní produkt a nakoupil? Zahrňte ho (v rozumné míře) shoplettery, které budou mít s tímto zbožím spojitost. Např. Zákazník si u vás pořídil kolo. Pošlete mu další shopletter a představte mu doplňkový sortiment, jako jsou tachometry, helmy, flašky na pití, zvonky, apod.). Šance, že opětovně nakoupí, je vyšší než v případech, kdy rozesíláte emaily na slepo.
Vysoká personalizace shopletterů je určena dle potenciálního zájmu zákazníka, objednaného zboží, hodnoty objednávek, vlastností objednávek, nakupovaných značek, nákupu v kategoriích, předchozí aktivitya mnoho dalšího.
Automatizace
Další výhodou je, že shoplettery snadno nastavíte v administraci CentralNews a o zbytek se už nemusíte starat. Shopletter se bude odesílat sám dle nastavení. Pokud ovšem budete chtít ovládat odesílání vlastní vůlí, k dispozici je vám i manuální odesílání shopletterů.
Pokročilé filtry odběratelů aneb co se líbí jednomu, nemusí se líbit druhému
Rozdělte zákazníky z databáze do kategorií a skupin a až poté jim pošlete nabídku. Jedná se sice o mravenčí práci, ale ta se vám během několika měsíců vrátí zpátky. Shoplettery vám navíc se segmentací zákazníků pomohou svým intuitivním nastavením a zdařilou infografiku. Tak směle do toho!