Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, Pinterest a mohli bychom pokračovat dále.
Sociální sítě ale už dávno nejsou jen pro mladou generaci. Vy i vaši zákazníci máte alespoň jeden aktivní profil na jedné z vyjmenovaných platforem. Výhoda i nevýhoda světa sociálních sítí je ta, že se neustále vyvíjí. Posledními novinkami jsou třeba firemní profily na Instagramu nebo video ve Facebook messengeru.
Pokud se do vod sociálních sítí teprve noříte, musíte začít od naprostých základů. Které české zdroje vás marketingem na sociálních sítích provedou?
Učte se z videokurzů od těch nejlepších
Vzdělávání pomocí videí může být velmi efektivní. Musíte se ale na kurz soustředit a nenechat se rozptýlit lákadly na internetu. Jaké možnosti máte v čestině?
Google vás učí, jak využít internet ve váš osobní i firemní prospěch. Nabízí kompletní vzdělání v marketingu šité na míru. Můžete se tedy zaměřit třeba jen na sociální sítě. A to vše zdarma.
2. Seduo.cz
Seduo nabízí několik placených i neplacených kurzů z oblasti podnikání. Kurz sociálních sítí pro začátečníky je zdarma, trvá 2 hodiny a má hodnocení téměř 90 %.
3. VímVíc.cz
Další platformou se vzdělávacími videi nabízí online kurz Facebook reklamy pro začátečníky od Lukáše Krejči. Kurz je placený, skládá se z teorie a z praktického nastavení FB reklam. Lukáš Krejča navíc píše rady ze světa online reklam na svém blogu. Ten si přidejte do svých zdrojů také.
4. Vzdělávejse.cz
Kvalitní videa, rozhovory a podcasty z oblasti marketingu napříč celým internetem sbírá nový vzdělývací server Vzdělávejse.cz, za kterým stojí Jindřich Fáborský. Najedete zde stovky aktuálních videí na nejrůznější témata a od známých odborníků. Celý web je přehledně rozčleněný, takže není problém najít přesně to, co vás zajímá.
5. Youtube
Pokročilý marketing na sociálních sítích nebo tutoriály na práci s nástroji online marketingu najdete na youtube. Sledujte kanály marketingových agentur nebo přednášky z konferencí.
Novinky ze světa marketingu čerpejte na odborných portálech a blozích
Online marketing jde velmi rychle kupředu. To, co platilo minulý měsíc, už dnes nemusí fungovat. Pokud chcete patřit mezi nejlepší, následující zdroje zařaďte do svého denního studia.
1. Newsfeed.cz
Případové studie, nové nástroje, praktické návody ze světa online marketingu, to je Newsfeed. Server většinou informuje jako první o novinkách ze světa sociálních sítích a navíc má velmi názorné a detailní tutoriály. Číst jejich články je téměř nutností každého online marketéra.
2. Tyinternety
Web pokrývá velké množství témat - e-shopy, marketing, startupy, konference a informuje o aktuálních novinkách digitálním světě. Velkou výhodou je také seznam pořádaných akcí – konference nebo meetupy v ČR.
Jako předchozí dva servery o online marketingu má navíc dobré vyhledávání podle konkrétních témat, které vás zajímá.
Aktuální informace ze světa online marketingu a e-commerce. 4x mesíčně vydáváme článek, který se věnuje aktuálním trendům.
Lukáš Krejča se zaměřuje na Facebook reklamu. V současnosti již nepíše víc jak 1 článek měsíčně, ale většina jeho starších článků je stále aktuální.
Michal Hardyn píše především o svých startupech a sdílí velmi detailní informace a své zkušenosti s nimi. Navíc je to jeden z českých králů Twitteru – inspirujte se od něho.
V marketingu nejste sami, choďte na konference, workshopy i meetupy
„Kdo není na Facebooku, jako by nežil.“ Přestože víme, že pro každou firmu Facebook vhodný není, sociální sítě jsou jedním z nejrychleji rostoucích odvětví marketingu.
Z toho důvodu, správců obsahu soc. sítí i těch, co se zaměřují na reklamy, přibývá. Poznejte je. Na těchto akcích můžete najít práci, začít spolupracovat na projektu nebo dostanete různé tipy vzdělávání. Kam markeťáci chodí?
1. Bar Camp
V každém velkém i menším českém městě (Praha, Brno, Vsetín, Zlín, ČB, Ostrava) se jednou ročně pořádá Bar Camp. Přednášky i workshopy jsou zaměřeny na design, marketing, IT, sociální sítě atd. Vybere si každý. Akce jsou díky podpoře partnerů zdarma.
Akce, na kterou se sjedou top markeťáci z celého světa. Nejnovější trendy, ale i ty budoucí, detailní případové studie i workshopy. Navíc si rozšíříte kontakty a účast vás nabije energií.
3. WebExpo
Na každoroční konferenci si rezervujte volno na konec září. Na konferenci přednášejí experti s dlouholetými zkušenostmi a přednášky dávají velmi komplexní pohled na business. Konference není výhradně zaměřená na marketing, ale nabízí jedinečné případové studie a příběhy přímo od lidí z praxe.
4. Meetupy
Akce typu Marketingový škopek se konají s jistou pravidelností v každém městě. Většinou jsou v hospodě nebo restauraci. Pořadatelé jsou také coworkingová centra nebo samotné firmy, které tak chtějí veřejnost seznámit se svou činností. Podobné meetupy vás nabijí pracovní energií a navíc také inspirují. Poptejte se svých kolegů, jakých akcí se účastní, a přidejte se na další akci.
5. Coworking v kavárně
Vezměte kolegy na jeden pracovní den mimo kancelář. Nebo pozvěte další freelancery a pracujte jeden den v kavárně. Diskutujte o tom, co právě teď řešíte a uvidíte, jaký nadhled vám ostatní pomohou získat. Týmová práce v neformálním prostředí je osvěžující. Navíc dostanete tipy na zlepšení své práci a propojíte znalosti z více oborů. Nebojte se ptát, žádná otázka není hloupá.
Jak na sobě neustále pracujete vy?