Zatímco reklama ve vyhledávací síti Google je v našich končinách již běžnou a takřka nezbytnou součástí online marketingu, inzerci v síti reklamní se řada podnikatelů stále ještě vyhýbá. Naprosto zbytečně se tak kvůli nedůvěře připravují o další transakce a obchodní kontakty. Že se nejedná o nic složitého, ani o vyhazování peněz, se snadno přesvědčíte sami s naší asistencí.
Jaký je rozdíl mezi reklamou ve vyhledávací a reklamní síti Google Adwords?
S oběma typy reklamy se setkáváte prakticky denně. Reklamu ve vyhledávací síti nepřehlédnete především na samotném webu Google, má textový formát a zobrazuje se nad přirozenými výsledky vyhledávání, pod nimi a také v pravém sloupci stránky. Reklama v reklamní síti pak může mít formát textový i grafický a zobrazuje se na stránkách (zapojených do reklamního systému) napříč všemi obory a tématy, např. na zpravodajských portálech, blozích, stránkách o vaření, sportu, kultuře a mnoha dalších.
Vytvoření kampaně v reklamní síti
V této fázi předpokládáme, že již máte založený účet Google Adwords a zkušenost s kampaněmi ve vyhledávací síti. Zde je na řadě první tip - vyhledejte a zkopírujte nejvýkonnější vyhledávací kampaň a s tou dále pracujte jako s kampaní reklamní (z praktických důvodů však nedoporučujeme nastavovat zobrazení kampaně v obou sítích). Kampaň však můžete vytvořit i zcela novou a pomoci vám s tím může nový Plánovač kampaní v reklamní síti, který hledejte v menu Nástroje a analýza.
Samotnou textovou reklamu tvoříte stejným způsobem, jako pro vyhledávací síť, v textu použijte název své značky a nezapomeňte pro potencionálního zákazníka doplnit jasnou výzvu k akci. Kromě textové reklamy nahrajte do systému bannery, které si buď necháte vyrobit, nebo využijte pomoci nástroje pro tvorbu grafických reklam, se kterým vytvoříte profesionálně vypadající reklamu zdarma a během pár minut.
Připravenou kampaň je potřeba vhodně zacílit kontextově a na publikum. Kontextově, tzn. pomocí vhodně vybraných klíčových slov, cílením podle témat webů, na kterých se má reklama zobrazit, či volbou konkrétních webů, zapojených do reklamního systému. Cílení na publikum lze provést podle zájmových kategorií, podle demografie nebo remarketingem. Nejlepších výsledků dosáhnete kombinací kontextového cílení i cílení na publikum. Pro každý typ cílení však vytvořte zvláštní reklamní sestavu, usnadní vám to následné vyhodnocování a optimalizaci.
Optimalizace kampaně v reklamní síti
Především se ujistěte, zda jsou vaše klíčová slova zadána pouze ve volné shodě a v počtu max. 50 slov na sestavu. Přidejte množná čísla, synonyma či long-tailové výrazy. V případě potřeby rozdělení slov do více sestav použijte Nástroj pro seskupení klíčových slov v Adwords Editoru. Ačkoli to ostatní odborníci na správu PPC příliš nedoporučují, my v reklamách radíme vkládání dynamických klíčových slov, které vám zvýší míru prokliku až dvojnásobně. Nezapomeňte vytvořit bannery ve všech formátech dostupných v nastavení, aby se jejich zobrazování neomezovalo velikostí reklamního prostoru. Později se můžete zaměřit jen na nejvýkonnější reklamní formáty. Vyhledejte klíčová slova s vysokým počtem zobrazení a slabou mírou prokliku a pozastavte je.
Na vašem eshopu či webu měřte konverze z reklamní sítě a následně snižujte nabídky na nevýkonná klíčová slova. Pozastavujte slova, která již stála víc peněz, ale nepřinesla kýžené konverze. Zamyslete se nad přidáním nových klíčových slov, podobným slovům s dobrou konverzí. Nebojte se použít vyloučení umístění, opět podle toho, zda vás stojí mnoho peněz a málo konvertují. Můžete vyzkoušet další typy cílení, buď sami či s pomocí Plánovače kampaní v reklamní síti. Má-li vaše kampaň dostatek konverzí můžete vyzkoušet Optimalizátor konverzí.
Přejete si vyzkoušet reklamní síť Google, ale nechcete se do toho pouštět sami?
Obraťte se na naše marketingové specialisty, rádi vám pomohou!
Obraťte se na naše marketingové specialisty, rádi vám pomohou!