Rádi bychom vám představili další funkční rozšíření našeho EasyShopu (e-shopové řešení na míru), které dělá kampaně ještě více efektivní. Jde o funkcionalitu umožňující uživatelům, kteří přišli z konkrétní kampaně jiné ceny než těm, kteří například přišli z běžného vyhledávání. Po nasazení této funkcionality tak dostáváte do rukou další možnost, jak pomocí slev motivovat uživatele k nákupu.
Příklad z praxe
Zákazník klikne na cizím webu, kde je umístěn váš banner a skrze něj se dostane do eshop. Díky tomu, že odkaz, na který kliknul, obsahuje tzv. UTM parametry, které URL adrese sami přiřadíte s pomocí „Nástroje pro tvorbu URL adres“ od Google, můžete s tímto uživatelem dále pracovat a lsedovat, co na vašem eshopu dělá. V rámci funkcionality dvojích cen se mu pak na eshopu zobrazí jiné ceny, než uživateli který přišel například z nějakého PR článku.
Dvojí ceny dobře využijete i při remarketingu (Google a Facebook) či retargetingu (Seznam). Jde o typ PPC kampaní, který cílí na uživatele, kteří na vašich stránkách již byli.
Scénář může být v tomto případě následující:
- Uživatel přišel na váš eshop a prohlížel si kategorii nafukovacích člunů. Nenakoupil a odešel.
- V takovém případě mu díky demarketingu/retargetignu můžete v rámci PPC kampaní a Facebooku zobrazit reklamu, vybízející ke koupi člunu
- Díky funkcionalitě dvojích cen mu pak ale ještě dáte navíc slevu, kterou vidí jen on a nikdo jiný – např. 5 % sleva, což zmíníte i v inzerátu reklamy a vybídnete ho tak ke koupi.
Takový zákazník pak namísto běžných cen uvidí speciální ceny a může za tyto ceny provést jednu objednávku. U položek nebo parametrů, kde nebudou nastaveny speciální ceny, budou platit běžné ceny.
Implementace rozšíření
Programátoři rozšíří administraci Easy shopu u položky nebo parametru položky o možnost nastavit speciální cenu bez DPH. Tuto cenu bude možné měnit i pomocí hromadného přecenění (Sekce „HROMADNÉ OPERACE->Přecenění položek“).
Funkcionalita dvojích cen také bude zahrnuta do importu/exportu zboží. Ve veřejné části je pak běžná cena nahrazena cenou speciální a to v případě, že si tuto speciální cenu v administraci sami nastavíte a že zákazník navštívil váš web prostřednictvím odkazu v nějaké kampani (Odkazovaná cílová URL adresa musí být označena výše zmíněnými UTM parametry). Detekce takového návštěvníka může být např. na základě přítomnosti parametru „utm_medium“ v URL.
Ukázka pole pro vyplnění dvojí ceny pro vaše kampaně
Takto umožníte zobrazit slevu všem uživatelům, kteří přišli přes jakoukoliv vaši kampaň plošně. Lez však jít ještě o „krok“ dál a naprogramovat variantu, kdy si sami zvolíte, co má být obsahem UTM parametrů, baby se speciální sleva projevila. Díky tomu pak můžete realizovat běžné PPC a jiné kampaně a mimo ně, separátně, i ty, s jinými cenami produktů.
Příklad vygenerované URL adresy v „Nástroji na tvorbu URL adres:
- www.vasweb.cz/?utm_source=nazevdomenykdejebannerumisten&utm_medium=banner&utm_campaign=jarni-akce-10-procent-sleva