Remarketing je marketingový nástroj, který Vám umožní účinně oslovit uživatele internetu, kteří navštívili v minulosti Vaše stránky. Děje se tak prostřednictvím shromažďování anonymních dat a citlivého nastavení podmínek – jakému návštěvníkovi nabídnout jaké další informace.
Ze všech lidí, kteří denně navštíví Vaše stránky nebo e-shop, se jen malá část rozhodne provést nějakou operaci, která pro Vás skončí ziskem – objednávka, vyplnění formuláře, registrace, telefonní kontakt. A z těch lidí, kteří vloží zboží do košíku nebo si zobrazí Vaše kontaktní informace, ještě další část nedokončí, co zamýšleli, a odchází pryč. Pokud máte pocit, že Vám utíkají peníze mezi prsty, máte naprostou pravdu. Co s tím ale dělat? Jednou z možností, která v poslední době nabyla enormní popularity, a kterou před Vámi bezpečně vyzkoušely tisíce firem, je remarketing.
Přemýšleli jste někdy o tom, proč lidé stále část věcí kupují v krámku na ulici, i když by je v supermarketu za městem dostali levněji? Protože jim pozorný prodavač nabídne zboží na míru a možná si je dokonce pamatuje z minulé návštěvy a nabídne jim přesně to, co shání. Dnešní systémy pro reklamu PPC umožňují totéž.
Buďte jako prodavač v malém krámku
Prodavač si je své výhody vědom a usilovně se snaží zapamatovat si všechny zákazníky jen proto, aby nenabízel něco, co zákazník nechce, ale naopak to, o co jeví zájem. V supermarketu tuto možnost nemají a v e-shopech do nedávna také nebyla. Nyní tuto možnost máte a jmenuje se remarketing. Tento nástroj si zapamatuje o Vašich zákaznících to nejdůležitější a z Vás udělá pozorného prodavače i v obřích rozměrech internetového obchodu.
Jak bude remarketing fungovat na Vašich stránkách?
Tento malý technický zázrak je umožněn současnou existencí několika dalších vymožeností:
1. Reklamní síť Google
Na internetu jsou tisíce stránek, které prodávají malou část své plochy reklamě AdWords. Na všech těchto stránkách se může Vaše reklama zobrazovat Vašim potenciálním zákazníkům. Rozšířit ji ale plošně by bylo neskutečně drahé.
2. Anonymní soubory cookies
O svých návštěvnících může Vaše stránka nebo e-shop shromažďovat anonymní data, to je v souladu se všemi zákony. Tato anonymní data v sobě nesou informace dostatečně detailní na to, abyste Vy jako obchodník nabídnul každému něco extra – podle toho, co si prohlížel, zda měl věc již v košíku, nebo třeba koupil jednu věc a mohl by i jinou.
3. Správně nastavený remarketingový účet
Dobře nastavený remarketingový účet začne Vaše návštěvníky velice detailně třídit do skupin. Oslovení konkrétní skupiny návštěvníků konkrétní reklamou je potom základním účelem remarketingu. Pokud v jednom oddělení prodáváte například kožené bundy a v druhém pletené čepice, můžete zákazníkům, kteří si prohlíželi bundy, ale nenakoupili, cíleně zobrazit reklamu na svoje bundy. Analogicky těm, co prohlíželi čepice, nabídnete čepice. Pokud si ale zákazník bundu koupil, nemá smysl mu ukazovat další, takže mu nabídnete džínové kalhoty ze třetího oddělení. A tak dále.
Se správně nastaveným remarketingovým účtem AdWords cíleně oslovujete tisíce lidí, kteří navštívili Vaše stránky, plejádou na míru šitých reklam a bannerů.
4. Vysoká úspěšnost s minimálními náklady
Sami cítíte, že nabízet řetězové pily kojícím matkám je drahá a zbytečná propagace. Remarketingová kampaň neutratí ani korunu zbytečně. Pomůže Vám při zachování naprosté anonymity zákazníka odhadnout jeho potřeby a cíle. A tím jsme tam, kde je zmíněný pozorný prodavač z krámku přes ulici. Nevyhazujte zbytečně peníze za plošnou reklamu, když ji můžete zacílit přímo.
Nechte si zaslat nezávaznou nabídku na remarketing pro svoje stránky. Víme, že to funguje a víme, jak toho docílit.