Google se rozhodl analytikům používajícím Universal Analytics ulehčit práci. Prozatím zkušebně (beta verze) postupně v jednotlivých účtech spouští tzv. "calculated metrics" - tedy počítané metriky. Ty vám umožňují pomocí snadných vzorečků téměř libovolně kombinovat existující metriky a tím dostávat metriky nové. Například tak nově můžete v přehledech vidět průměrnou hodnotu jednoho uživatele (v Kč), marže, nebo převod měn. Nově si také zobrazíte různé výkonové metriky, jakými je zisk či ROI – to však až v případě že do GA posíláte náklady.
Tvorba počítaných metrik
Počítané metriky se vytvářejí samostatně pro každý sběr dat. Pozor však, že Google velmi nevhodně zvolil počet počítaných metrik, které si můžete vytvořit a omezil jejich množství na pouhých 5 (v placených Google Analytics to je 50 metrik).
Postup
- Kliknete na Správce
- Přejdete do sloupce Výběr dat
- Pod Nastavením elektronického obchodu vyberete počítané metriky
- Zvolíte Nové počítané metriky
- Vytvoříte novou počítanou metriku
Abyste mohli počítanou metriku vytvořit, musíte postupně zadat hned několik vlastností/parametrů.
Postupně zadejte
- Jméno – viditelné v reportech
- Externí jméno – jméno pro externí aplikace
- Datový typ – celé číslo, procento, čas,…
- Vzorec – zatím vzorce zvládají operátory plus (+), mínus (-), děleno (/), krát (*), závorky a konstantní čísla
Příklady použití od Google
Nápověda Universal Analytics uvádí dva konkrétní příklady.