Internet a elektronické nakupování je rok co rok na vzestupu. V článku jsme pro vás našli některá zajímavá data o tom, kolik bylo minulý rok utraceno v e-shopech a jak si internet vede ve srovnání s ostatními média-typy.
A) Česká e-commerce
Dle výzkumu serveru Heureka.cz se u nás v
roce 2012 v internetových obchodech utratilo více než 51,2 miliardy
korun, což je 15% meziroční nárůst. V Česku aktivně působí 34 000
internetových obchodů, které v minulém roce vygenerovaly 26,1 milionu
objednávek v průměrné výši 1962 korun. Průměrná hodnota objednávky
e-shopům však paradoxně klesá, jelikož zákazníci mění své nákupní
chování a kupují i zboží, které byli dříve zvyklí nakupovat pouze v
kamenných prodejnách. Z výzkumu se dále dozvíte, že roste oblíbenost
osobních odběrů a že nejrozšířenějším způsobem dopravy zůstává Česká
pošta.
Kompletní čísla naleznete na
http://blog.heureka.cz/cesi-letos-v-ceskych-e-shopech-utrati-512-miliard-korun/
.
Jiný výzkum provedený Asociací pro elektronickou komerci (APEK) tvrdí, že prodeje na internetu v roce 2012 dosáhly výše 43 miliard Kč (37 miliard v roce 2011). O Vánocích pak Češi na webu utratili 17 miliard korun.
B) Český internet
Nejrychleji rostoucím médiem se i v roce 2012 stal internet. Dle statistik projektu AdMonitoring vzrostla ceníková hodnota display reklamy oproti předchozímu roku téměř o třetinu na 5,4 miliard korun. Jediným dalším rostoucím médiem zůstává televize s tříprocentním růstem. U ostatních reklamních kanálů monitoging Admosphere zaznamenal pokles.
Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v letech 2011 a 2012 |
||||
Mediatyp | 2011 | 2012 | Nárůst / Pokles | |
TV | 29 162 933 000 Kč | 30 126 262 000 Kč | +3 % | ↑ |
Tisk | 19 507 934 000 Kč | 17 604 300 000 Kč | -10 % | ↓ |
Internet* | 4 168 781 000 Kč | 5 436 436 000 Kč | +30 % | ↑ |
OOH (outdoorová a indoorová reklama) | 4 107 591 000 Kč | 4 056 608 000 Kč | -1 % | ↓ |
Rádio** | 1 122 994 000 Kč | 989 663 000 Kč | -12 % | ↑ |
Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-MEDIARESEARCH, a.s., ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-MEDIARESEARCH,a.s.)
Dle údajů Netmonitoru v roce 2012 nadále rostl i počet uživatelů internetu, viz následující graf.
ukazatel RU =Reální uživatelé
Z uvedených dat je patrné, že internet se stále rychle rozvíjí a že je tu velký potenciál pro růst internetových obchodů. Mnoha z nich k tomu pomáháme, nechte si od nás zpracovat nezávaznou nabídku ( seo@itstudio.cz ).