Internet stále na vzestupu

22. 1. 2013

Internet a elektronické nakupování je rok co rok na vzestupu. V článku jsme pro vás našli některá zajímavá data o tom, kolik bylo minulý rok utraceno v e-shopech a jak si internet vede ve srovnání s ostatními média-typy.


A) Česká e-commerce

Dle výzkumu serveru Heureka.cz se u nás v roce 2012 v internetových obchodech utratilo více než  51,2 miliardy korun, což je 15% meziroční nárůst. V Česku aktivně působí 34 000 internetových obchodů, které v minulém roce vygenerovaly 26,1 milionu objednávek v průměrné výši 1962 korun. Průměrná hodnota objednávky e-shopům však paradoxně klesá, jelikož zákazníci mění své nákupní chování a kupují i zboží, které byli dříve zvyklí nakupovat pouze v kamenných prodejnách. Z výzkumu se dále dozvíte, že roste oblíbenost osobních odběrů a že nejrozšířenějším způsobem dopravy zůstává Česká pošta.
Kompletní čísla naleznete na http://blog.heureka.cz/cesi-letos-v-ceskych-e-shopech-utrati-512-miliard-korun/ .

Jiný výzkum provedený Asociací pro elektronickou komerci (APEK) tvrdí, že prodeje na internetu v roce 2012 dosáhly výše 43 miliard Kč (37 miliard v roce 2011). O Vánocích pak Češi na webu utratili 17 miliard korun.

B) Český internet

Nejrychleji rostoucím médiem se i v roce 2012 stal internet. Dle statistik projektu AdMonitoring vzrostla ceníková hodnota display reklamy oproti předchozímu roku téměř o třetinu na 5,4 miliard korun. Jediným dalším rostoucím médiem zůstává televize s tříprocentním růstem. U ostatních reklamních kanálů monitoging Admosphere zaznamenal pokles.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v letech 2011 a 2012

Mediatyp 2011 2012 Nárůst / Pokles
TV 29 162 933 000 Kč 30 126 262 000 Kč +3 %
Tisk 19 507 934 000 Kč 17 604 300 000 Kč -10 %
Internet* 4 168 781 000 Kč 5 436 436 000 Kč +30 %
OOH (outdoorová a indoorová reklama) 4 107 591 000 Kč 4 056 608 000 Kč -1 %
Rádio** 1 122 994 000 Kč 989 663 000 Kč -12 %

Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-MEDIARESEARCH, a.s., ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-MEDIARESEARCH,a.s.)

Dle údajů Netmonitoru v roce 2012 nadále rostl i počet uživatelů internetu, viz následující graf.

cesky-internet-2012-mesicni-navstevnost-
ukazatel RU =Reální uživatelé

Z uvedených dat je patrné, že internet se stále rychle rozvíjí a že je tu velký potenciál pro růst internetových obchodů. Mnoha z nich k tomu pomáháme, nechte si od nás zpracovat nezávaznou nabídku ( seo@itstudio.cz ).

comments powered by Disqus
Nemáte čas brouzdat internetem?