Instagram by měl do konce roku 2015 spustit reklamní formáty
Už je to oficiální. Do konce roku bychom i my, v České republice, měli okusit, jak chutnají reklamní formáty na Instagramu. Po zámořském testování a dalším zkoušení na vybraných účtech ve Španělsku by tak mělo dojít k plošnému rozšíření do dalších států.
Něco o sociální síti Instagram
Nevětší obrázková síť na světě, umožňující sdílet a hodnotit fotografie. Součástí platformy je také řada filtrů, které lze na fotografie aplikovat a tím je upravovat.
Autor: Kevin Systrom a Mike Krieger
Vznik: 6. října 2010
Majitel: Facebook (akvizice v roce 2012 za 1 miliardu USD)
Počet uživatelů: Přes 300 mil. po celém světě
Na co se můžeme na Instagramu těšit
Aktuálně byl tento formát reklamy dostupný pouze marketéry velkých značek s cílem podpory brandu. Vzhledem k úspěchu reklamy a snaze z Instagramu udělat plnohodnotný reklamní kanál (aby také ne, když za něj Mark Zuckerberg zaplatil tolik peněz) by měl Instagram tuto rok a půl testovanou „hračku“ vypostit i mezi běžné marketingové specialisty.
Doposud Instagram ve svých reklamách neumožňoval směřovat uživatele na konkrétní webové stránky mimo sociální síť, což s plošným zavedením již možné bude. K dispozici by také měly být call to action tlačítka, cílení dle sociodemografických údajů a informací o zájmech.
Ani v České republice však nebude tento nový reklamní formát pro všechny, ale pouze pro vybrané kvalitní účty.